Powered By Blogger

tisdag 25 september 2012

En liten rapport från dagens utflykt i Köpenhamn


Båt och tåg. I den ordningen. För att en och en halv timme efter avfärd landa i den danska storbyen. Och en spontanpåkommen dejt med...


... färgstarka fröken Lingon. Vårt huvudmål för dagen var en självklarhet. Men på vägen dit sprang vi på, och in i en butik som fick oss att så mycket tänka på och sakna Linda G så följande två är till henne: 



Jag hade inte heller tackat nej till de pjuxen. Men jag har tyvärr en budget som, äckligt elakt ,säger blankt nej till ett sådant inköp för tillfället. 


Kanske världens coolaste hundhalsband. Planen var att gå in där senare och spana det lite närmre, och en massa superfina smycken som också fanns i skylten men det glömdes liksom bort. Blir lätt så efter ett mastodontbesök här...



... i favoritbutiken. Huvudmålet. Såklart med provning i åtanke. Och attan vad vi provade. Bland annat:



Vi var till och med tvungna att dela upp provrumsbesöket i två rundor, med paus emellan. Rökpaus för mig. Stilpaus för Lingon: 


Först dryga två timmar senare stämplade vi ut därifrån...



... för att ta oss några hundra meter in på den charmiga lilla gatan och landa...


... på uteserveringen till café Sommersko (heter det väl?...) och sorpla kaffe och prata livet i stort och de provade Mollysarna i smått, eller om det var tvärtom. :o) 


Det finns en hel del roliga butiker där i faggorna. Cheap Monday till exempel, som nog mest har schyssta jeans för mr Make men i alla fall. Någon dag ska jag nog försöka undvika att köra slut på orken i Mollybutikens provrum så att jag lyckas pallra mig in i lite fler shoppar. Men den dagen var alltså inte idag. Så efter fika begav vi oss istället mot tågstationen. Fast vi dristade oss dock till ett stopp... 


... och det i den lilla prylbutiken som säljer de där coola paraplyerna. Ja jag är värdelöst skitkass på namn... Men de hade i alla fall även...


... en hel massa villhaiga ljuslyktor. Och...


... en nästan lika habegärig sjal med svampar på... Och så hittade jag en spegel, och såklart kickades genast egoismen igång på högvarv: 


Fast därefter var det Nörreport station som gällde. En ruggigt mörk och trång och rökig och obehaglig station. Och därifrån hemfärd. 


Så mer än så blir det inte den här gången. Provningen vigs åt morgondagen då min hjärna helst vill slippa att tampas med datorer och bilder och sådant trams något mer denna afton. Så god natt och tack för idag!

4 kommentarer:

  1. Den rosa jackan ser jättesnygg ut! Jag är på jackjakt men den har jag inte sett på någon produktbild, är det en Odd Molly?

    SvaraRadera
  2. Hej, längesedan nu jag skrivit något! Även besöken har inte varit lika mkt som innan av div olika skäl..
    Roligt få se ni (du o Lingonet) är i farten o tvillingprovar emellanåt! Förstår det fanns en hel del massa som lockade era suktande blickar, fniss.. Finns för mycket av det goda kan jag tycka ibland.
    Här rullar livet på i sakta mak för min del. Har inte kunnat vara ute många dagar i den fina sommaren vi haft här hos oss, tyvärr. Påbörjat att försöka komma ut på alvaret m flickorna igen. Måste ha stavar numer för kunna stappla mig fram, kan inte påstå jag promenerar direkt!! (fnissar..)
    Håller tummarna något bra jobb dyker upp som ser din begåvning!!'
    Stor KRAM för stappeltanten..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli! Skönt att få 'se' dig! Har undrat lite hur det är med dig......Kram

      Radera
  3. Åh den där Ash-butiken......Där hade jag trivts:) Najs med Köpenhamnsrunda! Är lite sotis! Kram

    SvaraRadera