Powered By Blogger

måndag 24 september 2012

Familjen som snudd på platsar i den där tv-serien

Sådärja, då var ett tio timmars städpass nyss avslutat. Julstädning. Jo faktiskt, för om jag fortsätter min nitiska framfart, där varenda pinal blir diskad, alla lister, dörrar, karmar lika minutiöst skrubbade som de jag gav mig på idag så är jag klar lagom till jul. För det ska ju dessutom röjas och rensas i exakt vartenda skåp, varje låda, garderob och kartong. 
Och vi snackar om familjen som snudd på platsar i den där tv-serien Extrema samlare. Nja, kanske inte riktigt men vi har mycket prylar. 
Och då pratar vi stark betoning på ordet mycket…  Fast inte så länge till, för nu är tanten stenpepp att städa ända till jula… Till katternas stora förtret för de gillar definitivt inte att det fejas och flängs, stökas och bökas omkring i deras boning.




Och eftersom dessa är de enda bilderna jag har lyckats samla på mig denna dag så är det väl bara att säga tack och hej. Sängen kallar så god natt på er!

2 kommentarer:

  1. Du städade väl inte hela natten?! Skaffa större lägenhet så kan ni sprida ut pryttlarna;) kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag känner igen! Ska följa ditt exempel så då blir vi 2 som julstädar i september. Hihi! (o:
    Kram från Kia

    SvaraRadera