Powered By Blogger

lördag 15 september 2012

Tjugosex gånger Instagram – lik, loss & latte














Tisdag: jobb såväl framför datorn som ute på stan. En gråmulen och regnig stad. Såg en liten plastkatt i ett skyltfönster som piggade upp. Och var söt. Lite lik min Smilla riktigkatt.


Onsdag: mörkt och dystert klockan 06.30. Stoppljusen tycks skrika att jag borde gå hem och lägga mig igen, och det var så det kändes. Men det blev träning. Följt av en eftermiddag med butiksrantande på stan i sällskap av Lingon. Där bildfokus visst råkade hamna på saker till salu. Och så vi som gick loss i en sminkavdelningen. Och en mr Make med en av sina söta greker.


Torsdag: jobb på stan, en stad i höstskrud, och det var så kallt att jag var tvungen att gå hem och hämta en sjal i halvtid. Mer shoppigutbud fastnade på bild under en intervju, de där väskorna blev jag allt lite kär i. Och på det ett bevis på att man aldrig blir för gammal för att knalla runt i tokblommiga byxor. Eller?


Fredag: gårdagen då jag gjorde allt för att komma ur mitt extremt skitdåliga humör. Ett bodybalancepass hjälpte inte ett skvatt, det var först framåt sena eftermiddagen, med en fri latte och en kartong chokladbollar i min ägo som det började ordna upp sig. En gourmetsupé på det och en smågalen man från min stad på tv och sinnet var någorlunda i balans igen…Tjing!

2 kommentarer:

  1. Vartifrån kommer det bruna bältet?
    Kul bilder!
    Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns på Zgander, butik med trendiga kläder till snubbar i Helsingborg. Har ingen koll på märket å det tyvärr. Kram!

      Radera