Powered By Blogger

fredag 28 september 2012

Om konsten att låta vuxenhet spela roll i ett skoköp

Ska jag verkligen köpa ett par klackskor, till?... Risken är ju ganska stor att jag inser att jag inte kan gå i dem och så förblir de oanvända. De också, precis som 17 andra par jag redan har försökt gömma längst in i garderoben…
Tänkte jag. Förra fredagen när jag var på Scorett och provade skor, och givetvis föll för ett par med klack. Så! Jag bestämde mig för att låta lite vuxenhet få komma in i bilden. Genom att jag helt enkelt lät de jag har, i samma klackhöjd, men icke vinterbonade, få haka med på diverse turer. 
Som till Helsingör där det blev en del knallande, på vovvenader, Ica-besök och inte minst till Köpenhamn för veckans största utmaning sett ur aspekten mest gående. Och med det kunde jag deklarera testet utfört. Med resultat mycket väl godkänt då jag inte trillade en enda gång och smärtan höll sig borta. Och ett par klackskor med luddmjukt inre skulle därmed få bli mina. Blev mina. Igår. Dessa: 


Jag vet också att vi inte pratar om synålstunna stiletter eller en klackhöjd som matchar Eifeltornet men de går under epitetet höga för mig. Så det så. :o) Kram!

10 kommentarer:

  1. Coola! Och för vovvenader i stadsmiljö är de ju toppen.
    Själv får jag hålla mig till nya gummistövlar där ute på leråkern. =)
    Hoppas du ska trivas i dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag har ju andra pjux för vovvenader så tänkte nog ha dessa vid alla andra tillfällen än vovvenader. :o) Kram!

      Radera
  2. very nice! och ludd inuti alltså, det om något, ger väl vuxenpoäng? ;) KLem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul du nämner det för jag kände exakt detsamma, plus på vuxenpoängskalan i och med luddet... :o) Kram!

      Radera
  3. Passar nog dig o din stil.
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag också, hoppas i alla fall... :o) Trevlig helg tillbaka! Kram!

      Radera
  4. Snygga! Och kanske lite höga för mig med, men jag tränar också :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här men jag tränar också och det verkar ha hjälpt för nu kan jag gå utan problem i ett par andra lika höga så träning ger färdighet minsann. :o) Kram!

      Radera
  5. De där var snygga! Älskar skor med spännen. Vad är det för märke?

    Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Scoretts egna så märket är Scorett. De är dock inte från årets kollektion utan från förra årets så de finns inte på hemsidan men dock i butiken i Helsingborg, kanske i fler... De heter Ohanian. Kram!

      Radera