Powered By Blogger

söndag 2 september 2012

Dagens – när det går upp och ner, snabbt, snabbt

Ett Internet som självstängerner var femte sekund. Ett dåligmående som håller i sig med ytterst envis kraft och som nu dessutom har fått sällskap av mensvärken från helvetet. En sol som kämpar för att vara här på besök men som ständigt får se sig besegrad av tjockgråa moln. Höstkänsla, hundar som mest bara vill sova, katter som gör detsamma och en make som sitter fast på motorvägen en hel hop av mil hemifrån. I en havererad bil. Sedan drygt 12 timmar tillbaka. Hans räddning är dock på väg, jag har fått uppstyrt en del av alla megajobbiga måsten på min långa lista och fler är på gång. Ska även rensa garderob, fotografera säljplagg, plocka med lite papper och baka en hallonpaj. En oemotståndlig syssla efter att Flipfloppan pratade paj i telefonen i gårkväll. Men också för att maken nog behöver det efter sitt ofrivilliga halvdygn i någonslags misär. Köra några maskiner tvätt, gå till Ica och köpa glass, ge mig ut på ännu en vovvenad och ikväll är det spelning på nattklubb i krokarna att knalla iväg till. En dag som far fram som en bergochdalbana. Upp och ner, snabbt, snabbt. En dag som många andra i mitt liv… Hoppas ni har en bra dag. Var rädda om er själva och varandra. Kram för nu!


4 kommentarer:

  1. Men fy fan! Sitta 12 timmar vid motorvägen! Stackars krakar! Stackars dig med, mensvärk är inte att leka med:(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy fan han såg ganska mör ut när han kom hem. Men inget klagande alls, jag hade fan varit bindgalen av en sådan pärs... så jag är fett impad. Kram!

      Radera