Powered By Blogger

söndag 23 september 2012

Provning av varmare jackor a la Odd Molly

Jag vill verkligen inte men har insett att det är ett måste. Att börja tänka varmare jackor och hur jag ska göra med mina högst älskade sådana som är för stora… Fast började i andra änden, genom att prova den senaste kollektionens, i  alla fall de modeller som hängde på Zebra i Helsingborg.  Ja Odd Mollys senaste.      
Anchohuma jacket, dark powder 1999:- Storlek 2.

Anchohuma jacket, lite almost black 1999:- Storlek 1.

Overcast cotton jacket, almost black 2799:- Storlek 2. 

Overcast cotton jacket, silky white 2799:- Storlek 1. 

Anchohuma parka jacket, lite almost black 2499:- Storlek 1.

Nix, ingen av dem kändes det minsta wow. Fast! Det finns en hel hop av andra märken som också har höst- och vinterjackor i sina kollektioner, har jag hört, så det blir att leta vidare. Har ni tips på någon fin så får ni väldans gärna hojta. :o) Tackar på förhand! Och Kram! 

7 kommentarer:

  1. kul att se! jag ska oxå köpa en ny vinerjacka och har tittat lite på bilderna på de som odd molly har och jag är väl inte överförtjust direkt...det finns ju en annan med en större pälskrage/luva som går på 3500 men jag har inte sett den IRL ännu, men som du säger finns det ju hur mycket andra jackor som helst så jag får väl se vad det blir...
    Kram snygging!

    SvaraRadera
  2. Jag kör billighetsvarianterna i år och köpte två jackor från Zara. Tycker de brukar ha grymt snygga jackor och kappor :-)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du är fin i Overcast-modellen! Men det ska ju kännas helt rätt, jackorna är ju inte gratis precis...
    Jag har inte kommit så långt att jag tittat på några jackor ännu. Behöver kolla vad som finns i garderoben först :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker OMs jackor är så bylsiga på nåt vis.
    Jag har en Didricksonparkas och den fixade ju t om -21 grader när vi var och kollade på han du inte känner.
    Den stackarn däremot borde haft en sån; så som han huttrade.
    Pågasnöre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast om du vill ha en OM så ligger det en orange i FB-gruppen. Det hade ju varit lite fräckt.

      Radera
  5. Hm, ingen som du gillar säger du? Well, oavsett, tycker jag du ska ha en vit jacka, passar dig väldigt bra! Klem

    SvaraRadera
  6. Jeg synes du var kjempefin i Anchohuma i almost black str 1.
    Takk for fin prøvning:)
    Klem

    SvaraRadera