Powered By Blogger

torsdag 20 september 2012

Jag håller på att bli helknäpp i skodjungeln

Hur mycket jag än blundar och förtränger så blir det alltmer oåterkalleligt… Faktumet att det snart är höst… Som bland annat i snart för kallt med Converse & liknande på fötterna. Fast jag känner mig riktigt ordentligt osugen på att kränga på mig mina höga Primboots, i år igen. I alla fall innan det ligger tjocka drivor med snö utanför dörren (hemska tanke…). Så! Nu har jag därför suttit och spanat pjux halva kvällen. Stirrat mig helt snurrig. För det är inte lätt, det finns ju så många… Och ska jag satsa på...

Ash

... sådana här snyggingar, som är i samma stuk (och samma märke) som de Linda har och som jag dregglat fett över hur många gånger som helst på henne… eller…

Ash & G-star Raw

… ska jag ja några som är lite högre i skaftet, och ska det i så fall kanske vara snörning på dem…

Pataugas & Hush Puppies

… kanske till och med lite knäppgrunkor som livar upp, kanske med lite klack i så fall, eller…

Scorett & Mjus

… ska jag inte ha lite lägre skaft i alla fall, vad är egentligen snyggast… och vad passar egentligen bäst på just mig… kanske…

Dr Martens

… ska jag helt enkelt återgå till ett gammal beprövat grepp, som i ”vanliga” kängor, kanske i så fall lite roligare än bara svarta, eller det kanske jag är liiite för gammal för…

By Koah & LdiR 

… de här var ju inte fula heller... 

Shit vad svårt! Jag håller på att bli helknäpp i skodjungeln… Får bli ett fall för irl-provning tror jag. Men! Kan ändå inte låta bli att fråga er; vad har ni, eller planerar att ha för höstpjux på fötterna?... Och vad tror ni att jag hade passat bäst i? Några av dessa eller helt andra? Ja det var veckans jobbiga frågetant det, som dock säger hej & gonatt för idag nu!

16 kommentarer:

  1. Dom svarta Doc:en var ju skitsnygga! Annars slår jag ju ett slag för Ash, inte helt otippat! Har aldrig haft skönare skor:) Kram!

    SvaraRadera
  2. Dr Martens är alltid, alltid snyggt. Rent generellt är alla snygga, men halvhöga skaft har jag själv lite svårt för, tycker det ska vara antingen eller. Ashdojsen är också mkt fina. Klem

    SvaraRadera
  3. Om en gammal klok tant får råda så är Dr M skitsköna och aldrig fel förutom när det är halt ute :) Ash supersköna på och lite mindre halkiga än Dr M

    Fiorentini and baker föreslår jag, supersköna och ingen risk för brott på lårbenshalsen.

    Hälsa på vetja, myoddfashion.blogspot.com/K

    SvaraRadera
  4. De från Pataugas var snygga! Har samma "problem" själv så ska nog ta mig en titt på dem. Finns de någonstans i Hbg? Är just nu på väg dit för en weekend :).

    SvaraRadera
  5. Jag gillade dem med stjärnor vad de nu hade för märke. ;)

    Ja idag var det bäckmörkt när jag gick hemifrån. Höst it is!

    En vecka tills vi bor i samma kommun! :)

    Kramis

    SvaraRadera
  6. Hissar dr Martens håller i alla lägen tillfällen som sagt jämt rätt :)!!! (äger själv) LOOVE Them ♥

    Fast de första bilderna bootsen fr Ash wow supersnygga !!
    Lycka till i skodjungeln var själv på Scorette härom dagen å dog liiite grann jisses va mycket snyggt skofetish som man är VILLE HA ALLA hihi

    KRAM / Tina

    SvaraRadera
  7. Dr Martens eller Ash!!
    Kram V

    SvaraRadera
  8. Hei,

    Stjernestøvlene var superfine!
    Vet du om en nettbutikk der disse kan bestilles?

    Mvh,
    Elise

    SvaraRadera
  9. Hush puppies var ju de absolut snyggaste!!
    Hoppas du får en bra dag :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  10. Det är inte helt lätt det där med skor som man kan ha "nu". Själv gillar jag inte Dr Martens men det är ju en smaksak. Har spanat på flera modeller av By Koah och de är grymt snygga och mjuka och sköna. Mycket nättare än t ex Primeboots tycker jag. Kika också på Munderingskompagniet. De har grymt snygga boots också helt underbara. Snörning känns ju alltid rätt. Tycker Scorett-varianten du visade var jättesnygg. Själv har jag snöat in på Swedish Hasbeens boots och minnetonka. Inte riktigt vad du visar här men jag tycker de båda är helt perfekta nu :)

    Hoppas du hittar nåt bra

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  11. TUSEN TACK för ert tyckande och era tips!!! Ska kolla upp dem, jag lovar.

    Ulrika: ingen aning om de finns här i stan tyvärr, hittade dem på spartoo.se men ska ut på byn och leta idag hade jag tänkt. Hojtar om jag hittar dem. Ha så trevligt här och hälsa gärna om vi springer förbi varandra. :o)

    Elise: jag hittade dem i en webbutik spartoo.se, märket är Ash, skorna heter Reve.

    Mimmi: har du blivit med blogg igen... kul! Absolut att jag tittar in. :o)

    KRAM på er allihop!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, tack för tipset! Jag ska nog förbi house of pain en sväng i eftermiddag och torteras en stund så du vet var jag finns :).

      Radera
  12. By Koah säger jag! Har köpt ett par och de är underbara trots att jag fick köpa ett par lite förstora. Kram och lycka till i djungeln!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips, gillar dem skarpt, har sett flera fina modeller. Ska försöka lokalisera dem här i byn, bara hittat hos Milk&Honey vill ju helst prova pjux.

      Radera
  13. Kika in www.inspo.nu för mer BY KOAH boots

    SvaraRadera