Powered By Blogger

måndag 11 oktober 2010

2X2 = två versioner dagens, & två provrumsbesök


CC jacket, almost black
Voile short dress, rose
svart långärmad underklänning från Culture
Scarf scarf, royal
Jeans från Vero Moda
svarta Primeboots
tygväska från Diesel

Där har ni min outfit of today. Del 1. För även om solen kanske vilseleder så var det otroligt blött i gräset, och lerigt i rabatterna.
Och hundar som klampar i det och sedan hoppar upp på matte när hon ska rätta till deras koppel går inte så bra ihop med pastelligt tyg.

Så för att slippa knalla runt som en gyttjeprickig dalamtinertant blev det ett snabbt klädskifte innan jag rusade ut igen. För att spontanträffa fantastiska vännen Johanssonskan.
Därav att ljusrosa bomullsvidd förbyttes till svartvitt sidenbubbel.


Det blev en fika och besök i två provrum. Den första visiten för att vi, trots att vi som en liten förvirrelse drog med oss lite av butikens egna plagg in i hytterna, egentligen bara var ute efter att testa lite av varandras kläder…
vilket troligast låter sjukligt obskyrt, men en mer ingående förklaring på varför får vänta till lite senare… ;o)

Andra provrumspåhälsningen var enbart för att jag även ville föreviga Johanssonskan på bild, det eftersom hon har en av de coolaste och mest personliga stilar jag vet. Hon är helt enkelt grym på att klä sig efter vad som passar henne som person bäst. And I love it!

Bilden är dock inte den bästa i den lilla kollektion jag lyckades trycka av, men tyvärr den enda som var skarp nog för att publicera...

Nu ska jag bland annat ladda för ett till salu-inlägg, så på återseende. Kram!

15 kommentarer:

  1. Ni är så snygga båda två!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hahaha... ni är ju bara så störtsköna!

    *skutt*

    SvaraRadera
  3. Ni är så jäkla coola båda två :-) jag får försöka övertala maken att vi absolut måste flytta till Skåne så jag kan få hänga med er ;-) Ska bli kul att se vad du ska sälja...jag har iofs köpförbud men man vet ju aldrig :-)
    nu har jag bilder på LK:n :-)
    Kram sweetie!

    SvaraRadera
  4. Coola kvinnor på vift. =)

    Vad kul att se dig på fredag!

    SvaraRadera
  5. Snyggingar där. Jag håller med om att Johanssonskan har en egen underbar stil, men du ska veta att det har du med. Alltid fina båda två.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket par ni är..superfina var o en på sitt vis! Roligt ni kan träffas på det där sättet! (inte alls avundsjuk..)
    Sedan blev jag så innerligt glad när läste du skulle ta hand om en ledsen vän! Att det faktiskt fortfarande finns människor som verkligen bryr sig o ställer upp. Tusen rosor till dig hjärtat!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Å här låg jag & sov när du lägger upp fina bilder haha. NU är jag dock vaken & väldigt hög på 3 koppar kaffe... Jisses... när ska jag somna idag ?
    Jag sms:ade dej precis !

    ♥Åsa

    SvaraRadera
  8. Så fina ni är tjejer! Tänk vad det piggar upp att umgås va?

    Stor kram till er båda!

    SvaraRadera
  9. Här sitter värsta bitterf----tan och är lite sotis på er som kan träffas lite spontant så där! Vill åsså vara med.....
    Urläckra är ni båda två i alla fall! Kram gumman!

    SvaraRadera
  10. Snyggaste bruttorna i stan!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ni är så himla snygga båda två! hOPPAS NI HADE EN HÄRLIG DAG=)
    KRAM!

    SvaraRadera
  12. Underbara är ni tillsammans! Kul att träffas och shoppa och umgås=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  13. Hej Josanne!
    Dopet såg jag igår hos söta Tina och det var Miras son som döptes.
    Snyggingar är ni båda två och det är väl det som är så bra med OM kläder att det funkar vad du än har för stil.
    kram från Eva

    SvaraRadera
  14. Tackar och bugar för alla era fina kommentarer! Det får bli ett klumpsvar tyvärr eftersom jag inte riktigt hinner svara personligare just nu... sorry... KRAM!

    SvaraRadera