Powered By Blogger

tisdag 26 oktober 2010

Fuck Schenker!

Först tar det en vecka. Och när det sedan väl anländer så är det såklart inte till ombudet som ligger runt hörnet från min bostad.
Nä då, det är långt ut i förorten. En halvmil härifrån. Minst. Hur tänkte de där liksom, eller inte snarare… Så jag säger bara Fuck Schenker!



Men eftersom jag såklart vill ha mitt paket så blir det till att äntra förorten idag. Eftersom jag har bott i Botkyrka utanför Stockholm så är jag tack och lov lite luttrad när det gäller att befinna sig i farofyllda ytterområden… Men om jag inte skulle dyka upp här mer idag så kan ni börja befara det värsta… ;o)

Vad det är i paketet? Det tänkte jag visa när jag hämtat det (för vad gör man inte för att försöka locka tillbaka er hit fler gånger…) men jag kan yppa så mycket som att det är en Molly, en swappad sådan. Hoppas ni får en bra dag! Kram!

12 kommentarer:

  1. Du behöver inte locka... vi kommer hit åndå! Igen, igen och igen :) Ha en bra dag! Kram L8

    SvaraRadera
  2. L8: haha, du är för söt... ;o) Ha en bra dag. Kram!

    SvaraRadera
  3. hahahaha :D Bara att ringa om du vill ha en taliban vid din sida eller varför inte en blondinbella som kan arabiska... ;) ser fram emot att få se innehållet sen! KRam

    SvaraRadera
  4. Ånej vad tråkigt! Hoppas resultatet gör det värt resan.

    SvaraRadera
  5. Men vad de ska krångla till det då. :( Ibland undrar jag hur deras transporter funkar egentligen. Ser fram emot ditt nyförvärvade plagg. Nyfiken - alltid!!
    kram

    SvaraRadera
  6. Fast det är ju den som skickar varan som väljer utlämningsställe så man kan nog inte skylla på Schenker i detta fallet.

    SvaraRadera
  7. Men är det inte så att det första förslaget på listan är det utlämningsställe som ligger närmst mottagaren?

    SvaraRadera
  8. Ah, blondin har du varit med.../K

    SvaraRadera
  9. Har du färgat håret??? Eller en gammal bild kanske..
    Schenker har inte högsta prio här heller! Dels tar dom onödigt lång tid på sig att leverera, dels har dom låg ersättningsnivå om paketen ändå skulle hamna på avvägar..å nu skall du ut på vift bara för hämta ditt kära paket! Ja vad gör man inte för en efterlängtad kär Molly..!
    Hoppas du orkar visa sedan..
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Fuck Schenker ja!! Vänta och se om du har fotavtryck också! Kram

    SvaraRadera
  11. Instämmer i att Schenker är extreeeemt långsamma i sin hantering av paket, men att de hamnar långt från dig kan man inte belasta dem för.
    Skickade iväg en sak så sent som idag, paketet skulle till en ort där jag som säljare kunde välja på fem olika utlämningsställen (detta borde iofs ligga på köparen). Antingen chansar man eller så kollar man med köparen, jag gjorde det sistnämnda.
    DHL går bort då jag blir så irriterad över att det endast är deras egna emballage som gäller och Posten för att de är så dyra - återstår gör billiga men lååångsamma Schenker.

    SvaraRadera
  12. Sanni: haha… ska tänka på Snyggobella & hennes arab inför nästa förortsbesök… ;o) Kram!

    Helene: innehållet VAR värt resan ;o) Kram!

    Jeanette: haha… som jag då – alltid nyfiken på vad andra ska få hem. Det är ju nästan lika roligt som att själv få paket. Kram!

    Efva: inte så lätt för säljaren att veta, tycker nog att Schenker borde ha bättre koll. Det har ju DHL. Kram!

    Helene: jag har aldrig skickat med Schenker så jag har ingen aning. Men nu är det här och det var ju trots allt det viktigaste. :o) Kram!

    Mimmi: japp, för en hel massa år sedan, bilden är tagen på Roskildefestivalen 2004. Kram!

    Annelie: en gammal bild, från Roskildefestivalen 2004. En festival med konstant regn för övrigt så det är därför jag ser skitig ut (=ÄR skitig…) Ja det var trots allt en liten utflykt som jag ju inte gjort annars. Sol och fint så det var nästan bara okej. :o) Kram!

    Linda: nix inga skoavtryck, det kanske bara är dårarna i Lindesberg som har en fetisch för sådana… Kram!

    Carina: i det här fallet kollade vi inte av med varandra så det är väl skyll dig själv som gäller. Även om jag kan tycka att Schenker borde kunna ha lite bättre koll på kartorna i städer där de levererar paket hela tiden. Och det då va… :o) Kram!

    SvaraRadera