Powered By Blogger

söndag 17 oktober 2010

Dagens – tar paus från smarthetsberikande tv-tittande

Har känt mig som en klubbad säl hela dagen. Hjärnan vill göra vettiga saker, kroppen sätter sig fett emot. Bakis utan att ha varit full, träningsvärk utan att ens ha ägnat minsta tanke åt träning… Kan det vara klimakteriet?

I vilket fall så har jag och mr Make mest ägnat dagen åt att vila ögonen på tv´n. Och berikat våra liv med allt från amerikaner på öde öar och fransospensionärer som letar hus på landet, till svindyra antikviteter, brudklänningar som inte blir sålda och en sunkig klädbutik på fallrepet. Fatta vilken puff i smarthetsriktning vi har utsatt våra intellekt för denna söndag…

Fast har man hundar så måste man även göra sådana mindre IQ-befrämjande saker som att ta sig ut, hur motvilligt det än känns. Och då tvingas man klä på sig. Så därför kan jag, om än inte stolt över valet så i alla fall mallig över att jag lyckades få på mig annat än mysbyxor, presentera en dagens outfit även idag:



















Vinterjacka a la Odd Molly, namn?
9th Sweater, purple
Chrysalis minigown, rouge
dödskallesjal från Ester Elenora
Jeans från Vero Moda
svarta Primeboots
Freja phaléne i jeansjacka av okänt märke

Nu håller jag på att koka majskolvar som sen ska hamna i grillpannan… lagom aktivitet för en seggångartant i söndagsdvala, som såklart har på tv´n i köket samtidigt, man vill ju liksom inte missa något… Kram!

8 kommentarer:

  1. Skönt att bara ta det lugnt och titta på tv.....Såg reprisen på idol och ja Jay är grym.
    En fråga, Art silk tunic är ju väldigt statisk, har du något tips där eller blir den bättre eller kanske ska man ha en underkjol?
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  2. Ja men du är ju hemma o är sjuk, maken är ledig. Då är det väl skönt o kunna få slappa o inte använda hjärnan!! Även den behöver vila.. Medicinen hjärtat (tror jag), påverkar mer än du tror! Konstigt egentligen hjälper mot en sak o ger ibland en del annat smått o gott! Hrmm, känner väl igen det där tyvärr.
    Låter gott med grillade majskolvar, mums..
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Josanne, du er superflink til å sette sammen fine kombinasjoner!
    Hilsen Ingrid

    SvaraRadera
  4. Hej josanne!
    Majskolvar som är så vansinnigt gott och det var länge sedan här, riktigt höstmysigt så det blir nog att slå till på ett par i morgon.
    Här har TV-tittandet legat på ungefär samma höga intellektuella nivå men jag har däremellan läst Biskop Bo Giertz "23 teser om om skriften kvinnan och prästämbetet" och inser att ingenting har hänt i vissa kretsar sedan 50 år.
    Jaja nog om detta och jag vet inte om man ska skratta eller bli galen över eländet eller kanske klicka lite?
    Halvan! när jag strykte min art silk tunic försvann det statiska.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  5. Mys på bara! Man behöver få göra ingenting särskilt då och då. När ska kroppen och sinnet annars hämta kraft?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det låter som att ni haft en riktigt mysig och skön dag! TVn kan faktiskt vara bra som avkoppling ibland, oavsett program.

    Jag älskar din 9th sweather i purple, den har jag verkligen letat efter men verkar aldrig dyka upp på Tradera :-(

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Halvan: jag har inte märkt av att art silk är statisk men en annan tjej skrev också det och då tipsade Eva om att hon hade strukit sin och då försvann det statiska så testa det. Kram!

    Annelie: ja det går verkligen upp och ner, vissa dagar tycker man att man är på bättringsvägen men så hux flux är man tillbaka i dimman igen… bara att acceptera gissar jag för vad kan man annars göra :o) Kram!

    Jippi: tack snälla, vad glad jag blir! Kram!

    Eva: haha, nu ser jag att du redan tipsat Halvan, det är till att vara uppmärksam, inte. :o) Ja det var så vansinnigt gott med majskolvar att maken gick till Ica och köpte fler, extrapris, så det lär bli fler i veckan. Nä det är helt sjukt vad vissa saker aldrig ändras trots att annat, som teknik och andra mindre viktiga saker ständigt ändras… ja skratta eller bli galen är frågan, klicka funkar ju också… ;o) Kram!

    Lillis: det har du rätt i! Tack för påminnelsen. Kram!

    Linaplina: jag hittade faktiskt min 9th i purple på Tradera, fick den för 900:- om jag inte minns helt fel, så det finns hopp. Jag hjälper att hålla span. Kram!

    SvaraRadera
  8. Tack snälla ni för stryktipset.........ska genast prova.....
    Kram Halvan

    SvaraRadera