Powered By Blogger

lördag 16 oktober 2010

Dagens – som en rakad isbjörn i Alaska

Det har varit riktigt schysst väder här hela veckan. Med sol och lagomtemperatur som gjord för CC jacket. Jag trodde att det var samma läge idag. Men icke.
För även om solen fanns på plats igen så hade behaglighetsgraderna fått ge vika för riktig höstkyla. Frös som en rakad isbjörn i Alaska.

Snälla sommaren kom tillbaka! Låt inte vinterhelvetet få ta över... För fy attsingen vad det känns motigt att vara tvungen till att plocka fram varmare attiraljer nu… Än dessa som fick bli dagens hundpromenadoutfit:



CC jacket almost black
Scarf Scarf, royal
Cotton Anglaise, chalk
Livingloving dress, lite blue
Jeans från Vero Moda
svarta Primeboots
gammal tygväska från Diesel

Maken är och jobbar, själv pular jag runt i hemmet och försöker fixa lite här och lite där, utan att egentligen få gjort ett skit…
Så man kan väl med andra ord kalla det här en riktig slappdag. Vad gör ni?

Kanske ses vi lite senare igen, annars imorgon. Ha en superbra lördag. Kram!

6 kommentarer:

  1. Fy fan för att frysa:( Här ser det så soligt och fint ut men skenet bedrar. Kallt som f-n....Du fryser med stil iaf;) Kram gumman!

    SvaraRadera
  2. Usch ja, aldrig kul att frysa! Dags börja klä på sig tyvärr..
    Idag har det varit trädgårdsprojekt här. Plockat massor med äpplen o en hel del päron. Vad vi nu skall göra med all denna frukt! Toscapäron är ju gott..Klättrat upp o ner så nu är jag helt "leabruten" i kroppastollen.
    Fin den där Cotton Anglais tunikan du har på dig idag! Dina hundar är verkligen söta.
    Var rädd om dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Snyggt,men jag förstår att du frös. Det var en riktigt kall vind idag!

    Kram från V

    SvaraRadera
  4. Linda: ja fy fan vad jag hatar att frysa… fast det värsta är ändå mörkret… så kallt & mörkt… ska vi inte bara ta vårt pick & pack och dra till Kap Verde hela gänget?... Kram!

    Annelie: toscapäron är ju så himla gott! Fast kanske inte om man har en trädgård full med päron så man kan äta det dagarna i ända ;o) Hoppas bara att du inte har knäckt dig totalt bland träden… Saknar dig gumman. Kram!

    Viola: ja shit vilka kylvindar… fast det är faktiskt första dagen som jag känt av att hösten är här så jag borde kanske inte klaga… men hatar man kyla så är det svårt att undvika… :o) Kram!

    SvaraRadera
  5. Snyggo kan du vara själv din tok! Men ja du vi får dra till storstan i söder eller nått nån dag! En fika i nästa vecka låter super mys! Måndag eller tisdag hade nog funkat bäst för mig...? Kram å godnatt!

    SvaraRadera
  6. Ella: jag är äldst så jag bestämmer; jag är tant & du är snyggo... så det så... ;o)
    Tisdag - fika? Kram!

    SvaraRadera