Powered By Blogger

onsdag 28 november 2012

Dagens – som precis kom på…

… att idag är det exakt nio år sedan som jag och mr Make blev tillsammans. Insåg det först nu när jag daterade bilden på dagen stass. Som är denna favoritklassade outfit, favorit just nu i alla fall:


Kofta – Odd Molly Egotrip short wrap cardigan, silky pink, linne – Odd Molly Ooh slip tank, almost black, svarta jeans – Please, bälte – Cowboybelts, döskallehalsband – Rock by Sweden, handledsvärmare -. Odd Molly Aguarana sleeve warmer, silky pink, pjux – Jeffrey Campbell Brit 2.

Och med den där tillsammansinsikten kom även nästa… för den betyder att vi visst hade bröllopsdag förra veckan… I torsdags måste det bli. Oppps liksom. Jag är värdelös på att hålla koll på sådant där. Hade inte andra påmint mig hade jag garanterat och totalt missat mina egna födelsedagar också. Just det är ju ingen större förlust men i alla fall. Tur mr Make är lika kass… 
Annars är de flesta jag känner fenor på sådant där. Hur är det med er, har ni koll på så kallat viktiga datum?... Ses senare om ni känner för det. Kram!

14 kommentarer:

  1. Supersnygg dagens! Förstår att det är en favorit.
    Koll på datum... Vissa datum har jag superkoll på, men vissa är så lätta att missa. Tillsammansdagen gjorde vi till bröllopsdag, exakt 10 år senare, så den minns jag... Förlovningsdagen minns jag aldrig. Då måste jag ta av ringen och läsa vad det står :-) Födelsedagar har jag hyfsad koll på, men det beror på att jag skriver för över dem i almanackan varje år. Skulle jag missa någon är det ingen stor fara :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Datum, jisses nej det har jag ingen koll på. Kan t o m missa att det är dags för födelsedag min egen likaväl som andras (barnens). Men det ordnar sej mina nära känner mej och ger mej små diskreta vinkar.
    :) Jag får vara glad om jag vet vilken veckodag det är./K

    SvaraRadera
  3. Grattis! Jag har gått från stenkoll till ingen koll alls längre. Skyller på att jag har för mycket i skallen. Vet ofta knappt vad det är för dag......Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterkott!
    Jag har bara lite halvkoll...:)
    kramar

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till er båda. Jag har inte värst mycket koll jag heller..
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis :) Jag har skitsvårt att komma ihåg och har pling i mobilen för sådana jag absolut inte får glömma. Som guddotters och lillasysters födelsedagar.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis!! jag kommer ihåg de allra närmaste, glömmer dock alltid min kusin som fyller på samma dag som jag!! Ego??? Klem

    SvaraRadera
  8. Grattis till båda bemärkelsedagarna!
    Då förväntar jag mig inte att du ska minnas att det firas 10 år här på lucia. =)

    SvaraRadera
  9. Grattis! Här är det lite si och så med att komma ihåg, från bägge håll...
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag tänkte minsann på er den 22a! ;)
    Stoor kram till er båda!

    SvaraRadera
  11. Var har du köpt din Ooh slip tank? Den är sååå fin! Vill ha, men hittar den ingenstans...

    Tacksam för svar!

    Ha en go vecka! / Åsagåsa

    SvaraRadera
  12. Åsagåsa: den finns i alla storlekar i Odd Mollys egen webshop.
    http://boutiqueonline.oddmolly.com/collection/underwear/ooh-slip-tank
    tyvärr inte på rea... det var där jag köpte min också. Kram!

    Till er andra: Tack som fan för kommentarer som jag visst glömt svara på... :o( Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för tipset! :-) Jag har koll på att den finns i deras egna butik men tänkte att den kanske finns i någon butik i vårt avlånga land också... Känns lättare om det blir något krångel med storlek, men det är nog bara jag som är lite gammaldags... :-)

      Radera
  13. Hej!
    En liten chansning... Du är möjligtvis inte intresserad av att sälja din Odd Molly kofta egotrip short cardigan? Jag har precis råkat krympa min i tvätten :( Ha det fint! Mvh Tina.
    Mail: uctee@hotmail.com

    SvaraRadera