Powered By Blogger

fredag 23 november 2012

I ett försök att blåsa hjärnan tom

Gårdagens nostalginedslag i barndomsland kom sig av att jag var på studiebesök på en utbildning som jag typ mest av allt i världen vill gå. En utbildning stationerad just i krokarna av mitt uppväxtkvarter. En utbildning jag nu väntar på besked om den kommer att bli min närmsta framtid eller inte. Väntan. Igen. Kan vid det här laget, och utan att ljuga det minsta, påstå att jag hatar väntan. Hatar! Vilket, tillsammans med solljus och lagom kyla gör att jag just nu skumpar fram på asfalt.


På en buss på väg lite norröver. För att agera utflyktare. Knalla längs strandkant och låta hav, vind och de små men ändå så betydelsefulla intrycken blåsa hjärnan tom på orosfladder och på tok för mycket funderande. Fördriva tankar på det jag inte kan göra mer för att det ska bli. Jaga bort den odrägliga tärande väntan. På en av mina absoluta favoritplatser för säkerhet skull... liksom... Tjing & Take care!

- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Spännande men förstår att det är trist att vänta. Hoppas få veta mer om utbildningen när vi ses. Kramis

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kommer in:) Kan nästan gissa vart du är på väg! Tror jag i alla fall! Kram

    SvaraRadera
  3. Jobbigt att vänta ju!
    Ha en skön utflykt och blås inte bort i kylan. Efteråt kan man ju dricka hett te eller kaffe. :)
    kramar

    SvaraRadera
  4. Bra taktik för hjärnrensning med sol och hav!
    Självklart håller alla tummar och tassar här på denna kusten.
    Och nu verkar kommenterandet funka igen. Yey!

    SvaraRadera
  5. Fru lyckolull som svävar på rosa moln utan någon som helst sanningshalt är ju liksom inte du precis :) Det är därför du får awards!! fru ärlig rakt igenom är ett bättre namn på dig tycker jag.
    Det är det mest patetiska jag vet när folk "låtsas" i bloggar och på face-suck att de lever i lyx och flärd i bubbel och rosa champagne.. antingen så lever de i total förmörkelse/förnekelse eller så är de jävligt tröga. De vet liksom inte att andra människor vet hur jävla illa de egentligen har det på riktigt!
    Så fortsätt Josanne som du är, det gillar vi bäst ;)
    Kram Puff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle egentligen hamnat under torsdagens inlägg om rosa moln.. Puff

      Radera
  6. Smart drag med utflykten! Hoppas du hann innan solen försvann. Och så roligt att se bilderna i förra inlägget. Blir nästan själv sugen på att fota barndomstrakterna...KLem

    SvaraRadera