Powered By Blogger

söndag 11 november 2012

En slags rapport från gårdagens Molly-dejt i Malmö


Lördag. Mollyträff i Malmö. Dit jag anlände en stund innan de andra, mina dejter för dagen, uppenbarade sig. Så medan de frotterade sig på Kids & Friends i Staffanstorp begav jag mig till Indiska för lite allmänt prylspan. 




Mest på julavdelningen som synes. Lite för att jag är på jakt efter glöggmuggar och lite för att jag inte kan sluta förundras över hur sjukt mycket prylar på tema jul det finns... Det sistnämda tog överhand så det förstnämda glömdes av. För jag fick lite nog efter ett tag och knallade till Åhlens istället, där det komiskt nog...


... blev ännu lite mera julspanat. Och Mollyprovat, men det har ni sett. Tack och lov anlände mitt sällskap strax därpå och räddade mig från vidare involvering i julen just då...


... och det bar istället av till restaurang. Som hette Rose Garden någonting... 


... och där vi vräkte i oss hur mycket buffémat som helst. Vi som i Fiona, Helen, Flipfloppan...


... Anna, Hoffsan...


... och Maria. Inte illa att vi lyckades smutsa ner en mindre fabriksuppsättning porslin. Min del i det hela föregick av till exempel...


... en fullmatad tallrik asiatisk mischmasch...


... en uppsättning sushi. Har aldrig gillat sushi men fick ett ryck att testa för att se om det kanske ändrats. Det hade det inte. Däremot var...


... friterad banan exakt lika slurpigt som jag mindes det. Och jäklar vad jag lyckades gå loss på mjukglassmaskinen. En pryl jag gärna hade sett tomten komma med till min boning detta år... Men allt i livet handlar ju inte om mat. För en hel del kretsar kring kläder...


... så Factory blev nästa anhalt. Där sköngalningen Fiona hittade lite olika poser som hon intog i provprocessen. Lika bra att testa ur olika vinklar liksom...


... det medan...

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER.

2 kommentarer:

  1. Hihi det gör inget om bilderna inte är på topp alltid för du skriver så roligt/bra ändå så det väger upp haha.
    Nu undrar jag om jag ändå inte skulle ta en annan storlek i jeansen suck...hur velig får man bli!?
    Super roligt att träffas igen. Kan inte låta bli att skratta åt det du berättade om vår senaste träff på Aja baja haha.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att de bilder så här efteråt! Jag kanske får gå någon "pose"kurs;)
    Jätteroligt att träffas (som alltid)!
    Kram

    SvaraRadera