Powered By Blogger

onsdag 7 november 2012

En sväng till Ica för en uträknad

Städar, låter tvättmaskinen få löpa amok utan paus. Fixar och så kallat donar lite med "viktigheter". Och så funderar jag på hur man bäst ska fira en som fyller 10.


PimPim katt. Hittad i en buske i Malmö bara ett par veckor gammal. Med ett så skadat öga att det fick opereras bort. Utkastad, övergiven. Och inte minst: Uträknad, som vi kan vara så snabba med när någon inte passar in... Jag tror det får bli en tygmus som låter, en sådan som hon under sitt liv har massakrerat i mängder, och burkmat som stinker rätt illa men som de kastar sig över. Djuren. En sväng till Ica alltså... kan ju pigga upp i mitt misslyckade uträknade liv... ;-) Tjing!

- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Ja den där burkmaten stinker verkligen illa men mina katter älskar också den. GRATTIS till 10-åringen!!!
    Mia

    SvaraRadera
  2. Har du fått någon elak kommentar igen? Det låter så tyvärr! Skit i de djävlarna!!! Du är bättre än så!!!
    Kram från Allie

    SvaraRadera
  3. Grattis till kissen! Ja fan vad kattmaten på burk stinker! Min två-åriga systerson käkade sånt från Mollys fat sist dom var hemma. Han var nöjd, syrran höll på att spy;) Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till misse! Och ja, jag har nästan förträngt hur illa burkmaten kan lukta, suck och se till att bli av med förkylningen nu!!! Klem

    SvaraRadera
  5. Grattis till Pim Pim! Klart födelsedagen skall firas!
    Tur att det finns människor som ni o andra som kommer när det verkligen behövs!! Fast visst klarar hon sig bra med ett öga??!
    Burkmat har vi ännu inte köpt till vår Elvira Bus o kanske bäst låta bli låter det som..
    Lycka till med jakten på födelsedagspresenten!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till finafina PimPim! Ha en fin kväll med mycket "god" mat :) Kramar

    SvaraRadera
  7. Finekissen! Klart det ska firas.

    SvaraRadera