Powered By Blogger

lördag 24 november 2012

Om att ha en firardag - del 2


Såklart innefattade mina firarplaner en båttur. I princip enda sättet att få med sig mr Make utanför boningen... och jag ville ju trots allt ha med honom, för hur kul är det att fira ensam liksom ;-) Fast den färden föregicks dock av ett besök på Telia. Tanken var att fixa tillbaka vårt Internet. Det slutade i...


... en kasse med oss därifrån. En kasse innehållande en sprillans ny IPhone 4S till mig. Inte så onödigt som det kanske kan verka då den som lever med mig idag inte bara är på kanten till pension, den är dessutom gravt döende.
Och ännu mer nödvändigt var firarpryl 2 för dagen...


... ett busskort för att kunna ta mig till skolan. Bara det liksom... Ett litet grönt plastkort men samtidigt ett tecken på ett annat liv. Stort. Värt ännu ett glas rött på båten... To be continued... Kram!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Perfekta firandet! Det är väl klart ni skulle fira med båttur :-) iPhone och busskort är mycket bra shopping. Fira på bara :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter kul och jag är så glad för din skull. Min lördag är sjukt ofirig och oglamorös. Tvätt, lite städ och tillfällig taxiverksamhet sysselsätter mig. I morgon blir det dock andra bullar!! Ha de så mys och fira ordentligt ;) Klem

    SvaraRadera
  3. Spændende lørdag :-) og lækkert med ny Iphone (man blir´ afhængig af Mac) :-))
    Jeg har nomineret dig og din blog til en Blog Award, du skal bare gøre som jeg, svare på spørgsmål og nominerer en eller flere andre bloggere :-)
    God lørdag Kram T

    SvaraRadera