Powered By Blogger

söndag 4 november 2012

Min dag i tre bilder – söndag med amputation & festande

En stor dag här idag, då fågelburen från Amsterdam äntligen fick en invånare.


Och domherren därmed fick en alldeles egen boning. En skadad domherre dock för jag råkade visst amputera ena halva foten på den i min iver att få den på plats lite snabbt och lätt. Jäkligt dumt. Otroligt elakt. Skamligt! Så nu pratar vi inte mer om det… utan jag kastar mig istället över till något helt annat, nämligen till ämnet gå in skor. Som jag ju också har ägnat mig åt denna söndag. 


Och jag måste bara säga att det förmodligen är de mest medgörliga pjux jag någonsin har kommit i kontakt med vad gäller just biten gå in. För stelheten som de var belamrade med gav vika efter bara en kvart eller så. Och de var riktigt megasupersköna att gå i. Så jag är mer än mycket glad att jag valde just dem när jag bestämde mig för att det var okej att vara ganska rejält trött på och vilja ha lite "ny stil" som i ett skaftlägre alternativ till Primebootsen som har fått knata runt med mig under två långa år. Och bara för det kändes det även okej…


… att festa till det lite och på samma gång provköra lite julfirande…  Fast strax ska jag försöka fixa till någonslags riktig mat också, så punkt och hej för nu!

4 kommentarer:

  1. Jag är jättenyfiken på skorna eftersom jag också letar plattare vinterskor med skaft i den höjden. Har du någon närbild på dem? Förlåt om jag är jobbig! /Pia

    SvaraRadera
  2. Mr Domherre gör sig fint i buren och skorna verkar väldigt snygga också. Jag vill också ha lussekatter!!! Klem finis

    SvaraRadera
  3. Mmm... supersnygga skor och jag älskar domherrar! Så vackra! Hoppas du har en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  4. Närbild utkastad, tack för kommentarer! Kram!

    SvaraRadera