Powered By Blogger

söndag 18 november 2012

Rapport från gårdagens påhälsning i Lingonhooden


Inleder med egotripperi. Såklart. När jag ställs framför en spegel är det svårt att låta bli att vifta loss lite med Iphonen. Bara för att liksom. Men det blev en snabb sejour här, på de nya toaletterna på Malmö central, för tågtur till annan ort väntade och dessa lovely ladyes:


Flippfloppan, Lingon och Rosen. I Lingonland. Där det före min ankomst hade tryckt ner ros i jorden. Dock inte den på två ben utan den här: 



Men det var inte bara den som fick andas fuktkylig uteluft för det gjorde även vi. Under en fotosession som bjöd på såväl motion som en smula urspårning. Två av bilderna finns i förra inlägget. Den allra "bästa" ser ut så här:


Japp det blev lite bildspan i datorn när vi väl kom in i Lingonhooden. Och för att tina upp drogs det ingång andra viktiga aktiviteter, så som...


... att sockerborttagningsborsta köksbordet och...


... börja slipas på middagen. Alla hjälptes åt, utom en slösmitare...



... ja någon var ju tvungen att ta på sig rollen som dokumenterare med alla de diverse kameror som fanns att tillgå. Tänkte jag. (Det är dock en radio på bilden här ovanför, i fall någon undrar...)



Rökpaus är aldrig fel, speciellt inte när det innebär att man får chansen att provgå lånepjux:


Och vips så var efterlängtade nummer fem också på plats...


... Skånes allra snyggaste Christina. Som kom alldeles lagom för att inte missa när Flipfloppan inte kunde hålla sin abstinens i schack längre utan var tvungen att...


... tejpa lite. Såklart! Vilket inspirerade mig till att låta min nyshopsade lillren möta Lingons ståtliga storRudolf:


FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER.

2 kommentarer:

  1. Hihi, vad härliga bilder? Är det hemma hos mig liksom?
    <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har haft det! Ser ut som bästa kvällen med bästa vännerna :-) Härligt! Och jag älskar era renar! Kram

    SvaraRadera