Powered By Blogger

lördag 3 november 2012

Min dag i tre (+1) bilder – lördag med nyheter i boningen


Fick lite dåligt samvete när jag knatade förbi blomsterbutiken runt hörnet idag. Inte så mycket för att det är allhelgonahelg som för att jag har skullat ta mig till min faders grav i ett par veckor. Har hört rykten om att någon (som i puckat syskon…) har planterat dit något jätteträd igen. Vilket kräver en ny uppgrävningsutryckning för min del. Men projekt "löjliga kriget på kyrkogården" får stå på vänt till veckan som kommer… För idag styrde jag istället stegen mot Åhlens.


Igen! Jag vet! Inget tycks kunna hålla mig ifrån deras julavdelning… Det är rent sjukligt… Men! Idag hade jag ju faktiskt en domherre att rycka åt mig och plocka hem. Så det gjorde jag. Men han var inte ensam om att äntra bostaden en stund senare.  För med var även hans kompis…


… tovade renen. På tal om sjukligt… För jag fattar inte var detta , mitt så plötsliga och högblomstrande renintresse kommer ifrån. Konstigt är det i alla fall... Men jag vägde upp dårskapet med lite vettiga attiraljer också. Förskönande tycker jag själv... För jag hittade en rabattkupong här hemma igårkväll och kunde därför inte låta bli att för ynka 135 riksdaler även slå till på denna matchande trippel…


… en badrumsmatta och två handdukar, i den fina färgen smaragdgrön, eller sapphire som Odd Molly kallar den. Smilla katt tyckte också om den och då hon har bra smak så var det ett bra val av mig… Nu väljer jag dock att övergå till att ägna all min uppmärksamhet på Så mycket bättre. Olle är cool… Tjing! Take care!

8 kommentarer:

  1. HAHHAHA, underbart alltihop! KLem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... det där skriver du ju bara för att jag ska fortsätta ha dig som idol... ;o) Kram!

      Radera
  2. Olle ÄR cool! Frau Wrethammar däremot.....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattar inte vad den ruggugglan ska där att göra överhuvudtaget, send her home säger jag... Kram!

      Radera
  3. Såg inte det igår men Sylvia är väl lite föredetting tycker jag. Har hon gjort nåt mer än Viva Espana?
    Nåja det lär vi väl få se i hennes program.

    Men det var själve f...n vad den renj..ln är överallt.
    Nu måste ju jag också leta upp en sån. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli intressant att se hennes program. Vad hon gjort och vad hin hittar på för aktivitet. Hon har ju dissat de andras aktiviteter hitintills. Kärringen...
      Haha... ja jag har ju fått renjävlar på hjärnan. Finns på Åhlens... :o) Kram!

      Radera