Powered By Blogger

tisdag 18 oktober 2011

Dagens – på en depptant som har hamnat i baktakt

Jag har kommit helt i baktakt med bloggandet på sistone, det är väl bara att ta det som det är och skylla på att det blir så ibland. Att man helt enkelt inte kan vara på topp jämt, vare sig vad gäller att uppdatera här eller när det kommer till resten av livet. Jag har en liten neråtdipp i största allmänhet just nu. Inget allvarligt, det är bara mycket som snurrar i det här lilla huvudet, bland annat en hel del som inte vill falla på plats riktigt.

Och så är det ju höst. Vilket alltid har en tendens att dra med sig ett gråmulet deppmurr som faller platt över min skalle. Det går över vad det lider, och för att försöka få lite skimmer på tillvaron så blir det favorit-Mollysar för hela slanten:

















Och så var vi nyss och shoppade hem ätbara godsaker i ännu lite mer peppsyfte. Det blev drygt två kassar fulla med hela spannet från C-vitamindränkta nyttigheter till flott och smaskigt. Tänkte köra igång lite våffelgräddning här nu. Har varit sugen på det ett bra tag, våfflor med räkor, creme fraiche och rödlök. Slurpigt!

Så jag säger tack & hej för idag, på återseende imorgon. Var rädda om er. Kram!

10 kommentarer:

  1. Måste först säga att din kombo är klockren, så himla snyggt. Ja du, livet går upp och ned. Det bästa med att vara nere är att det bara finns en väg; uppåt.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Du är skitsnygg i dag, depp till trots......
    Och jag håller med Hilde, det finns bara en väg och det är uppåt. Behöver du prata av dig vet du vart du kan ringa:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Lider ju lite av samma sjuka just nu; inte på topp precis. Men min lur är också öppen för andras depp =)
    Lät jättegott med våfflor i den varianten. Annars är just våfflor ett annat barndomstrauma orsakat av min syster...

    SvaraRadera
  4. Verkar smittsamt...samma här, men en hälsning från en som läser flera gånger om dagen och trots det, är så himla dålig på att kommentera kanske piggar upp en aning iaf/ klem Madeleine

    SvaraRadera
  5. Här har det vänt hos mig till uppy uppåt efter ett par veckors nerförsbacke.
    Hoppas du kan bara vila lite i att det är höst och det vänder....humöret alltså. Jag lovar...
    Vi rings och hörs!
    Tusen kramar!

    SvaraRadera
  6. Jag är med lingonet, på väg uppåt i sakta mak, så skönt när det vänder - för det gör det ju alltid! Och på hösten är det nästan ett måste att ha sig en liten depp... Men du är himla stilig, depp or not!!! Hoppas det pekar uppåt för dig med snart!!!
    Massa kramar
    och! bloggandet är kravlöst vet du...behöver du dra ner på din hasighet så är ju det helt ok. Vi finns KVAR!
    Och så några till kramar på det!
    Loo

    SvaraRadera
  7. Kram på dig! Hösten är verkligen en upp-och-ner-tid för många av oss...
    Själv har jag haft en riktig gnällig och tjurig dag idag! Hoppas på annat humör i morgon :-)
    Supersnygg outfit!
    Kramkram!

    SvaraRadera
  8. Var tog till salu kläderna vägen?? Skulle du inte lägga upp nya?
    Kram V

    SvaraRadera
  9. Så förbaskat jobbigt med upp och ner.. har själv haft problem i flera år med perioder av depression och av en ren slump fick jag veta att det kunde bero på B-vitamin brist.. och väl hos läkaren och efter en massa prover så fick jag reda på att det var just så :)jag tar även Esbericum, ett naturläkemedel med johannesört som är registrerat och godkänt som läkemedel i Tyskland. Kämpa på och välkommen upp igen :)
    Lea

    SvaraRadera
  10. Tusen tack för kommentarer och pepp! Ni är sååå bäst!
    Och Lea; jag ska absolut testa B-vitamin och se om jag kan hitta det andra också.
    Kram på er allihop!

    SvaraRadera