Powered By Blogger

fredag 21 oktober 2011

Okej jag erkänner – jag är en missbrukare

Jag inledde med en kattbild i morse. Och nu avslutar jag dagen med ytterligare en. På Muffin. Tagen i eftermiddags, och som jag tycker platsar klockrent här…


… eftersom ögonen i kors och benen spretandes hej vilt i ostyrt skick speglar mig just nu. Dels som en cliffhanger till rubriken…
För jag fick ett riktigt surt mail idag. Av en Mollyköpare som anklagade mig för att missbruka. Så okej… jag erkänner väl då, att jag är en missbrukare…

Av sköljmedel! För det var det hon var upprörd över, att jag hade använt en så oansenligt stor mängd sköljmedel när jag tvättade upp plagget som flyttade hem till henne att jag måste vara en kronisk överdoserare. Och absolut är jag det. Och inte bara av sköljmedel, för jag använder på olämpligt sätt minst lika mycket diskmedel när det är den formen av vattenplask som kommer på tal.

Miljön skriker och vill sätta mig i fängelse… men eftersom jag inte äter kött så borde det kanske gå jämt ut… för kolla upp kombinationen miljö och köttindustri så uppenbarar sig en skrämmande statistik… så fick jag sagt det också… hehe!

Men bilden speglar även verkligheten, i form av min trötthetsgrad just nu. Som i att strax falla i koma… så tack och hej för idag. God natt, kram, Kärlek & Respekt!

9 kommentarer:

  1. Hahahahahahahahah! God natt gumman! Kram

    SvaraRadera
  2. :) då är jag också en överdoserare..av sköljmedel...åhh vad gott:) Och lilla Muffin..så söt så jag dör lite lite:) kram fina..OCH jag trodde du skulle komma in till Metropolen i fredags..dina socjar väntade på dig, Men nu lägger jag dem i postlådan :) okej:9 kram kram..

    SvaraRadera
  3. sockar skulle det ju vara.....

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag kissar snart ned mig... seriöst, har folk inget liv?
    Kram

    SvaraRadera
  5. HEJ tycker att är jobbigt med dessa överdoserare,är överkänslig för dofter.Kan knappt andas när jag sittr på buss eller tåg när det sitter en person bredvid som doftar sååå mycket tex sköljmedel.Så det är verkligen inget att skratta åt ,detta är inget jag önskar någon annan-Mvh Lena

    SvaraRadera
  6. Ja jag skrattar iallfall :-D
    Hur orkar mans ens bry sig, det är ju bara till att hänga ut plagget 2 timmar och lufta det sedan är det ur världen.
    Hellre stark skjölmedelsdoft än stark svettdoft.
    kram

    SvaraRadera
  7. Nu handlade det inte om överkänslighet utan att jag misshandlar miljön...
    Kram på er allihop!

    SvaraRadera
  8. HEJ IGEN till Hoffsan om det vore så enkelt som att hänga ut ett plagg i 2 tim, skulle jag inte skriva ett inlägg här.Du vet tydligen inget om dessa problem,men det kan drabba vem som helst när som helst i livet Har själv varit överkänslig i 10 år .Var glad att du slipper detta. LENA

    SvaraRadera
  9. Jag vill poängtera till "lena" att vi alla är känsliga för något (i alla fall nästan), mer eller mindre. och skulle vi ta hänsyn till allt och alla så kan vi ju snart inte göra något. gillar man att använda parfym eller använda mycke sjöljmedel så måste man väl få lov att göra det?! parfym, bodylotions med doft är livs kvalitet för mig!
    är själv jätte allergisk mot apelsin och skalar någon det i min närhet så blir jag verkligen sjuk. Måste direkt ta medicin och i värsta fall åka till sjukhuset.
    men vad ska jag göra åt det? apelsin kommer trots allt alltid ätas och finnas... MEN jag kan välja att inte ha det hemma eller att det brukas hemma hos oss.
    mvh
    anna

    SvaraRadera