Powered By Blogger

måndag 10 oktober 2011

Förtränger höstvibbar genom att beundra nykomlingar

Det var bäcksvart ute när jag steg av tåget vid 19-tiden. Redan liksom. Dessutom regnigt och ruggblåsigt. Faktiskt första gången som jag har känt av riktiga höstvibbar i år. Och eftersom jag inte gillar det. Alls!...
Så jag försöker förtränga det som sker utanför dörren genom att låta ett gäng ljuslyktor glänsa med tända värmeljus och en rökelse att sprida lite väldoft. Medan jag samtidigt sitter och spanar så himla nöjt på mina två nykomlingar som har intagit paradplats här sidan om mig.

Och eftersom mr Make är på stark ingång från sin jobbsejour i Lissabon alldeles strax så sparar jag på bilderna från dagens provning och kör på den snabbare vägen nu istället. Genom att bara bjuda på nykomlingarna, som är:

Gosee short dress, rose

Som jag redan har i vitt och som jag har utnämnt till min absoluta favorittunika a la hösten 2011. När de anlände butik och jag provade så föll jag för båda. Valde den vita. Vilket var helt rätt... Men.
Jag har inte kunnat glömma den rosa, speciellt inte som snyggingen Hilde har visat sig i den hos sig ett antal gånger. Och vips så var den nu alltså här. Äntligen liksom. Och den kan nog faktiskt passa med mitt andra kap för dagen:

Wilma Mankiller cardigan, vintage lite lilac

Adopterad av allra finaste vännen Lingondarlingen. Inte för att jag i hela helsefyr kan begripa hur hon tänkte när hon bestämde sig för att överge denna mjukissnygging… men jag ser det å andra sidan helst som ett förtroende och lovar därmed på heder och samvete att vårda den med ömhet, kärlek och respekt i en jämt fördelad mix… :o)
Och med det bedyrat så säger jag tack, hej, god natt och Kram på er för idag!

2 kommentarer:

  1. Så snygg du är i den rosa!!! Nu blir jag med sugen på att prova den tunikan... Och Wilman är ju så mycket du!!! Den är verkligen underbar! Och speciellt mysig att bo i nu när hösten är här.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åh, en rosa gås till:) Snyggt med rosa på dig, och Wilma är to die for.
    Kram

    SvaraRadera