Powered By Blogger

onsdag 12 oktober 2011

Dagens – premiär som stötte på fet patrull

Den superfina Wilma som jag adopterade av Lingondarlingen i måndags har hängt på paradplats i köket sedan den flyttade in. Idag kände jag att det var dags att vidga dess vyer i de nordvästskånska nejderna. Så Wilma fick haka på under vovvenaden nu i eftermiddag. Allt väl så långt.
Men. När jag insåg att det behövdes en sjal i halsen så stötte jag på fet patrull… för hallå, trots ett gigantiskt uppbåd av just sjalar så hittade jag inte en enda som funkade med koftan. Och då pratar vi rent färgmässig matchning. Så det fick istället bli en nödlösning i stundens hetta, form  som råkade vara den här:















Inte helt snyggmatchat eller hur? Jag får helt enkelt rota vidare i mitt sjalförråd. Men till dess kan jag inte låta bli att dra in er i mitt I-landsdillemma, och det med en fråga, så klart :o) Jag undrar helt enkelt om ni har någon bra idé på sjal som hade funkat till Wilma? Och det var allt för nu så over and out. Kärlek & Respekt!

5 kommentarer:

  1. Odd me: ja jag funderade faktiskt på dem, kanske främst den rosa, så jag får testa dem. Tack för tips! Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med Odd Me: scarf scarf i rosa..borde funka bra tycker jag!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja rosa måste matcha den rosa randen på koftan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack tack! Och det blir till att testa med den rosa scarf scarf idag. Kram!

    SvaraRadera