Powered By Blogger

måndag 31 oktober 2011

Dagens – som avbröt sin pensionärsvandring

Efter att ha fixat naglar och vallat vovvar så fick jag lust att ordna med ännu lite mer nyttosaker på uteplan.
Kanske för att vädret var så där intetsägande medelmåttig liksom, inte varmt men inte kallt heller, utan bara precis alldeles lagom för just den här stassen:   
 


Jag fick den briljanta idén att jag skulle kolla veckans extrapriser på Ica, skriva en lista och gå och handla allt som levde upp till båda kriterierna; billigt och bra att ha. Såhär måndagen till ära och alltså innan alla varor belagda med erbjudanden har hunnit ta slut… Eftersom pensionärerna har handlat upp dem. Fick ihop min inköpslista och knallade glad i hågen ut med riktning mot Ica. En klockren pensionärsvandring…

Och det var just det som var problemet, för när jag väl anlände till butiken och klev innanför dörrarna så stod jag plötsligt inför värsta nära döden upplevelsen… För jag blev fett nermejad av rullatorer i massor, nerstirrad av arga ögon som lös av ilska ”kom inte här och ta våra extraprisvaror din slyna”… liksom… Så jag retirerade. Fort och långt bort. Och det utan att ha fått roffa åt mig minsta lilla billighetobjekt…
Så kan det gå när man försöker vara ekonomiskt kreativ… En dum idé… Kram!

7 kommentarer:

  1. Vad tycker du om färgen vintage berry? Behöver din hjälp..
    Mvh Klara

    SvaraRadera
  2. Gick du på lunchtimmen? För det är ingen bra idé. Pensionärer handlar alltid när alla andra behöver hinna köpa saker på sin lunch...
    Gör ett nytt försök ikväll- då vågar de inte gå ut =)

    SvaraRadera
  3. Hahaha vilken syn :D:D Det är bäst att passa sig när pensionisterna är i farten! Supersnygg är du i stassen! Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha - det har jag också råkat ut för men jag forcerade muren och norpade åt mig inte mindre än 10 paket kaffe :D
    Kram

    SvaraRadera
  5. hahaha! Helt underbart....jag kan se dig framför mig....
    Du får prova lite senare på kvällen, eller snortidigt på morgonen..


    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Haha, Mitt på dagen är riktigt farligt...
    Jag säger som de andra, försök på kvällen eller tidig morgon!
    Pensionärer är ett bekvämt och försiktigt folkslag, som helst är ute vid lunchtid, när de kan träffa på andra pensionärer och snick-snacka med i gångarna :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin dagens, färgerna passade dig superbra!

    Helena

    SvaraRadera