Powered By Blogger

onsdag 12 oktober 2011

Provning Odd Molly Fall 2011 – del 5: bara stickat

Om ni klarar av att se fler bilder på en tant med en kropp som Svampbob fyrkant så kommer här, lite försenat men det kanske vi kan skita i… resterande Mollysar som blev provade av mig på AjaBaja i Malmö i förrgår. Samtliga är stickade plagg och samtliga från höstkollektionens senaste och sista leverans:



















Fedden knit jacket, mid grey mel 2500:-

Storlek 2. Även om jag och korta varianter av koftor inte brukar inleda någon som helst romanssituation så kan jag inte låta bli att förstå kärleken till denna kofta här i Mollylandia. För den är mjuk, söt, och bara precis helt underbar. Inte minst eftersom den har fet potential att haka på en hel rad av kombosar. Me like!



















Lessore knit jacket, grey melange 2300:-

Storlek 2. Söt och varm sak och jag gillar sidenbandet man knyter ihop den med. Men tyvärr en aning för sticksig för att den ska funka för mig.



















Gilded multi cardigan, grey melange 3500:-

Storlek 3. Om alla de andra plaggen jag har provat här är något stora i storlek så är denna absolut raka motsatsen till det. Attans vad liten. Jag har lite svårt för knytbandets placering också, men förutom det så är den himla fin, speciellt om den hade passat :o). Mjuk och därför riktigt najs att ha på sig.



















Gilded dress, dark grey mel 5000:-

Storlek 2. För att kallas dress är den lite väl kort, jag hade faktiskt väntat mig att den skulle vara längre… och jag är bara 168 cm lång… Inte helt snyggt med vitt under men det gör att man ser mönstren i den tydligt och de är helt lovely. Otroligt mjuk och jag blev nog allt lite småkär i den. Dock sätter prislappen totalstopp för att vi ska få en chans att lära känna varandra lite bättre.



















Exter knit cardigan, winter white 2500:-

Storlek 3. Jag är ganska kluven till den här koftan. Å ena sidan är den lite annorlunda, rolig och i en längd jag gillar. Å andra sidan fick jag lite grandmasvibbar av den och så gillar jag inte kragen. Fast det är helt personliga åsikter. På rätt person lär den vara skitsnygg.



















Exter knit cardigan, dark grey 2500:-

Storlek 2. Eftersom jag tyckte att 3 var lite stor, se ovan, så blev denna provad i en size mindre och den kändes bättre i storlek. Färgmässigt gillar jag personligen den vita bättre eftersom jag fick julkänslor av denna, och jag gillar inte jul… :o)



















Port-a-home big cardigan, powder 2000:-

Storlek 2. Japp, jag sparade den bästa till sist. Jag bara älskar alla galna grejer som hänger och slänger. Riktigt varm och skön är den också vilket ger den extrapoäng. Det enda skulle vara färgen, som inte helt kommer till sin rätt på mig.

Ja det var det hela för den här provsejouren. En blandad kompott av hiss och diss, mest hiss faktiskt och det trots att jag inte direkt är någon koftperson. Hur ser det ut för er, har ni några favoriter bland dessa? Eller några ni inte gillar alls?

Önskar er en riktigt bra dag. Var rädda om er själva och varandra. Kram för nu!

4 kommentarer:

  1. Haha julgrytlapp var precis min första tanke om den koftan =)
    Annars tycker jag att just koftorna är Odd Mollys signum hos mig iaf. Skulle gärna ha ett par till.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se!!!! Tack för provningen! KRAM

    SvaraRadera
  3. Så många fina koftor..blir småtossig av allt snyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack söta för kommentarer! Kram!

    SvaraRadera