Powered By Blogger

söndag 16 oktober 2011

Provning: Odd Molly Fall 2011 – del 6: eftersläntarna

Eftersom jag känner att jag redan har provat de allra flesta av höstplaggen som jag ville testa så blir det här ett kort inlägg med bara de som jag har haft på intresselistan men sedan ändå liksom råkat glömma bort att kränga på mig vid tidigare tillfällen. Så vi pratar alltså om eftersläntarna, som är denna trio:
 















Mulan 3/4 tunic, pink 1400:-

Storlek 3. Denna föll jag för redan när produktbilderna uppenbarade sig. Men med eftertanke dök även visdomen om att jag inte riktigt gillar bomullstunikor något vidare upp. Varför vet jag inte men att jag har sålt de flesta och nu försöker bli av med resten talar sitt tydliga språk. Men denna ÄR ju faktiskt fin. Dock för stor så jag passade på att även prova:



















Mulan 3/4 tunic, dark lilac 1400:-

Storlek 2. Betydligt bättre sizewise än den förra. Och färgen är definitivt snäppet snyggare om ni frågar mig. Så ta mig tusan om den här ändå inte är på väg att glida in på önskelistan trots allt… :o)



















Essenhigh knit cardigan, sienna 1800:-

Storlek 2. Denna visades sig absolut vara en riktigt positiv överraskning. Jag som gillar hängande pryttlar på kläder älskar knytbanden. Inte minst eftersom de bjuder in till att man kan knyta koftan lite hur som helst och därför även ändra utseendet på den. Färgen är underbart mörkrosa och ännu bättre: den är inte det minsta sticksig! En lite tjockare = varmare kofta utan risk att klia sönder överkroppen när man har på sig. Tjohoo liksom!

Nu har jag ju då inte varit speciellt saklig i min plaggframställning så om det är något ni undrar så är det bara att hojta i kommentarsfältet så ska jag försöka svara så bra och sanningsenligt jag bara kan…
Nu ska det först vovvenadas och sedan lagas lite mat här. Men vi ses kanske lite senare ikväll igen. Ha en bra kväll och var rädda om er! Kärlek, Kram & Respekt!

2 kommentarer:

  1. Dessa var ju superfina på dig alla tre!!! Den där Mulan är ju så snygg i båda färgerna, för att inte tala om koftan...Går det att hålla köpstoppet?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Helena: haha… jo köpstoppet känns faktiskt bara väldigt välkommet just nu. Men det är bara för att det känns som att sjalen var värd att skippa alla andra Mollysar för… men annars vete tusan… ;o) Kram!

    SvaraRadera