Powered By Blogger

tisdag 25 oktober 2011

Finn ett fel & löftet som sprack

Jag har sprungit runt här hela morgonen och tokletat efter min betaldosa. Den var som totalt uppslukad från jordens yta, och för att försöka pigga upp mig så jag skulle orka fortsätta jakten så gjorde jag en kopp kaffe. Och när jag ska ta fram mjölk och hälla i kaffet så gör jag den här, smått felaktiga lilla upptäckten:
 


Jag kanske borde se det som ett klart och tydligt tecken på att jag borde låta den frysa inne… eftersom den skulle användas till att bryta ett löfte… Men jag valde att nonchalera signalen och klickade mig glatt in på banken. Och förde över pengar för ett par Molly som jag roffade åt mig hos Odd me igår… (och hon har en hel del fler Molly-finingar till salu, som ni hittar om ni klickar HÄR.)

Opps liksom… 10 dagar höll det, mitt köpstopp, innan det sprack som en ballong i en nålfabrik… Fast! Jag har en känsla av att det inte borde räknas, när man bara försöker säkra upp så man slipper grava köldskador en vinter till… eller hur, visst borde det gå utanför alla köpstoppslöften i världen?… ;o) Kram!

8 kommentarer:

  1. Haha och du har ju inte barn att skylla på som kan ha lagt den där, som jag kan när jag lagt saker på ett bra ställe p g a förvirring. =)

    Men ingick privatköp i köpstoppet? var det inte bara butiker och nätbutiker? ;)

    SvaraRadera
  2. Precis och varma strumpor tillhör livets nödtorft! Kram igen :)

    SvaraRadera
  3. :) Haha, nu har jag en ursäkt för att upphäva mitt. Jag hang bara på dig. (fin ursäkt jag har)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra! Nu vet jag ett ställe till att leta på när jag förlägger min (som av någon anledning oftast förvaras i springan mellan makens och mina sängar...)
    Du, de där pengarna har du snart sparat in när du slipper köpa nezeril och hostmedicin sen! Klart man måste se till att hålla sig varm!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hmmm det är ett tecken att du borde ha lämnat kvar sockorna åt mig... ;)

    SvaraRadera
  6. Lingon: men… du ska ju hålla med mig här är det tänkt… ;o) Kram!

    Helen: men mr Make är ju lite barn… så jag kanske kan skylla på honom… ;o) Och det har du troligast rätt i, privatköp är ju en himla skillnad… :o) Kram!

    Odd me: ja det har du sååå rätt i och då kan det omöjligt räknas. Kanon, tack… :o) Kram!

    Hilde: haha… nix den gubben går inte… för jag har fortfarande köpstopp… jag kallar det här ett välbehövligt snesteg… så det kan du också göra ju… ok? :o) Kram!

    Nena: vilken tur att ”jag har dig” som alltid kommer med de smartaste av lösningar och förklaringar. Tackar och bugar stort för det! :o) Kram!

    Sofia: hihi…förlåt…. Tänkte inte på det… ;o) Men skulle jag känna att de är helt fel när jag får hem dem så hojtar jag till dig på studs… Kram!

    SvaraRadera