Powered By Blogger

torsdag 25 oktober 2012

Att försöka roa sig en febrig eftermiddag i sängläge…

… är inte det allra lättaste direkt. Tycker i alla fall jag. Försökte först med…


… kaffe och artikel om Lars Wallin. Såg hans utställning tillsammans med kombatant Helen i somras, galet bra. Har velat åka och se den igen men eftersom den slutar om en dryg vecka ser det lite dystert ut med det. Tyvärr. Men! Bra där då att den kommer till min lilla by nästa sommar. Fast det är då och även om det gjorde mig massa glad så tog tristessen av idag snabbt över igen. Och ensamheten. Fast ett paket skorpor funkade bra för att få sällskap…


… av Ajax som inte tackar nej till att få glufsa en och annan sådan. Dock var hennes matte rubbat sugen på chokela (som vanligt…) och gick snart loss på mr Makes förråd av just denna åtråvärda vara. Som jag snabbt slurpade i mig…


… framför datorn. Som alldeles riktigt saknar ett par tangenter. Den lider även brist på snabbhet, pålitlig Internetuppkoppling och lite annat bra att ha men just nu finnes icke råd för en ny så den får tjänstgöra ett tag till. Dock inte så länge denna eftermiddag för tv lockade mer. Och då i synnerhet ett avsnitt ur en serie som jag är helt såld på just nu…


… Property ladder. Om vanligt folk som köper och renoverar upp hus och lägenheter för att sälja med fet vinst. Spännande. I alla fall i min händelsefattiga värld :o). Som dock ska förgyllas med lite lagomaktivitet strax. För risken att växa fast mellan lakanen är överhängande och hur kul är det?... Inte speciellt. Jag behöver en smula omväxling och därför står bland annat dessa attiraljer just nu och väntar på att svängas ihop i köket…


… till vad kan ni få gissa om ni vill… ;o) Annars kommer svaret senare. Tjing!

6 kommentarer:

  1. Äh vem vet du kanske är frisk nästa vecka så du kan kvista hitåt =)
    Krya på sig!

    SvaraRadera
  2. Bullar????
    Kram och krya på dej!

    SvaraRadera
  3. Gotländsk saffranspannkaka? Eller lussebullar. Gott som fan vilket som. Kram från en till rishög.

    SvaraRadera
  4. Jag gissar också på lussekatter. Hoppas på det för då bakar vi samma just nu. :o)
    Isa

    SvaraRadera
  5. Japp Lussekatter it is! Valde mellan det och saffranspannkaka men bullarna vann eftersom jag varit supersugen på sådana ett bra tag nu :o) Kram på er!

    SvaraRadera