Powered By Blogger

onsdag 31 oktober 2012

Vem är du? - min favoritundersökning i repris

För snart ett och ett halvt år sedan genomförde jag en liten undersökning här. Som gick ut på att få reda på vem ni är… Ni som läser här. Jag fick superrespons då och gjorde en liten sammanställning som ni hittar HÄR. När jag nu av en slump hittade den undersökningen,min favoritundersökning, så fick jag en idé, om att uppdatera den. Att helt enkelt kasta ut samma frågor igen (plus två nya) för att i nyfikenhetens tecken se om min lilla läseskara möjligen kanske har förändrats…


Så det här är vad jag undrar: Hur gamla är ni? Vad jobbar ni med? Har ni barn? Kanske djur? Är ni gifta, sambo, singlar? I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Hur ofta tittar ni in här? Vad gillar ni bäst i denna blogg? Och vad tycker ni allra minst om?

Ni får svara hur avhugget som helst eller precis hur långt ni vill. Ni kan plita svar på allt eller bara något. Anonymt eller med namn. Här eller via min mail, som är oddjosanne@gmail.com. Allt är helt upp till er… Förra gången fick jag 89 svar! Vågar jag hoppas på typ lika många nu?... :o) Ha en bra dag därute. Kram för nu!

54 kommentarer:

  1. Här kommer lite fakta från en trogen läsare.
    Jag är 49 år, jobbar som pianopedagog i eget företag (pianoskola). Har 4 barn och är gift. Inga husdjur nu men har haft. Bor i Uppland och läser din blogg varje dag. Gillar att du är dig själv i alla lägen, fortsätt så :)
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Alltså jag verkar ju gilla att vara först ;)

    Hur gamla är ni? Ja du tyvärr måste jag väl sluta förtränga att jag fyller 50 i februari

    Vad jobbar ni med? sjuksköterska

    Har ni barn? Japp lilla Myran på 9 år

    Kanske djur? Om jag har... Labbe Jay och de tre kattdamerna Osis, Sisu och Adelle Kantarell.

    Är ni gifta, sambo, singlar? Sambo

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Skaune nord-ost

    Hur ofta tittar ni in här? varje dag

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Djurinläggen och när du blir lite kritisk ;)

    Och vad tycker ni allra minst om?
    Vet inte jag är inte så pjåkig =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tillägger nu när jag tänkt till att det jag tycker sämst om är de anonyma kommentarerna som du får.

      Radera
  3. Roligt, här kommer mina svar:
    Hur gamla är ni? Jag blir snart 39 år.

    Vad jobbar ni med? Human recourse manager

    Har ni barn? Ja två killar, Max och Teo

    Kanske djur? Ja, två katter. Sessan och Sigge.

    Är ni gifta, sambo, singlar? Gift

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Västra Götaland

    Hur ofta tittar ni in här? varje dag

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Jag gillar allt

    Och vad tycker ni allra minst om? Inget

    Kram

    SvaraRadera
  4. 50 +++
    "Hemmafru"
    3 barn, 1 barn-barn, 1 bonus-barn-barn
    Inga djur
    Gift
    Västerbotten-Umeå
    Tittar in varje dag
    Säger som Hilde gillar allt och har inget jag inte gillar!!

    SvaraRadera
  5. Kul det här :) Här är mina svar

    Hur gamla är ni? 37

    Vad jobbar ni med? IT-arkitekt/konsult

    Har ni barn? Ja 2+1 bonus

    Kanske djur? 2 katter

    Är ni gifta, sambo, singlar? Gift

    I vilken del av Sverige har ni er boning? Västmanland

    Hur ofta tittar ni in här? Dagligen

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Din härliga stil och din ärlighet och att du är dig själv. Inget tillkonstlat.

    Och vad tycker ni allra minst om? Finns inget jag inte gillar :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Jag är lat så jag orkar inte skriva frågorna. Du fattar nog ändå...
    46,litteraturlärare, 3 barn, gift, en hund-jack russell terrier, Västra Götaland.
    Nästan varje dag.
    Gillar bäst: blandningen, tips, "resereportage med fina bilder", intressanta diskussioner.
    Gillar sämst: Är inte ett skit intresserad av träning eftersom jag är kroniskt lat, men skriv om träning ändå - för det är ju din blogg och det finns ju andra läsare än jag, haha!!!!! Gillar inte heller ogina, elaka kommentarer....
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hur gamla är ni? 39 år (i en månad till :)

    Vad jobbar ni med? Statlig myndighet

    Har ni barn? Ja två tjejer

    Kanske djur? Nej, men älskar alla djur!

    Är ni gifta, sambo, singlar? Gift.

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Jämtland!

    Hur ofta tittar ni in här? Varje dag.

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Började läsa p.g.a Odd Molly, så det är fortfarande mitt favoritämne :)

    Och vad tycker ni allra minst om? Tycker om det mesta!

    Kram från Monica

    SvaraRadera
  8. Jag är 46 år, gift med 3 barn,1 öken råtta, bor i norra Skåne, undersköterska, läser din blogg varje dag, ÄLSKAR allt du skriver, ogillar elaka kommentarer från anonyma!!
    Josanne...du är en coooooool tjej som lyser upp min vardag med dina härliga inlägg varje dag, jag har dessutom haft förmånen att få träffa dig<3<3<3<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  9. Hej. Svarar väl jag med då.... ;)
    Blir 54 i januari.
    Egen företagare i restaurangranchen.
    Två vuxna barn, 31, 34.
    Två barnbarn 11, 13
    Har två katter, en brittisk korthår och en maine ccon
    Gift. Haft samma man sen -75
    Bor i Västmanland.
    Läser din blogg varje dag.
    Halkade in här pga Odd Molly men gillar allt du skriver och gillar dig. (Du är lite knasig sådär och det gillar ju jag)
    Varma hälsningar från Fia

    SvaraRadera
  10. Jag är en gift 35-åring som jobbar med ekonomi och har två kids samt en kissekatt!
    Gillar dina Odd Molly inlägg och då jag är från Skåneland gillar jag även igenkänningen i din stad.
    Läser så gott som dagligen!
    Ha en skön onsdag!

    SvaraRadera
  11. Då skriver jag också.
    Precis fyllt 41
    Har ett barn
    Gift
    Inget djur
    Bor utanför Stockholm
    Utbildad lärare, barnen tycker OM - kläder är jättefina!
    Läser din blogg varje dag, ibland flera gånger per dag.
    Halkade precis som Titti in på din blogg eftersom jag gillar OM.
    Fortsätt skriv, precis sim nu :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hejsan! Inte ska väl jag vara sämre=)
    Är 28 år och bor i Skåne. Är sambo och har en liten påg på ett år, inga djur.
    Doktorerar i medicin och läser din blogg så gott som dagligen. Du är så härligt ärlig och jag gillar att du har attityd=). Att du tränar så mycket gör att jag får lite ångest, men det kan väl vara bra=) JAG SKAAAA BÖRJA TRÄNA!! Måste bara.........först=)
    Hittade hit via Lingonberrie, då mitt intresse för OM är mkt stort.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Flipfloppan är 43 år, enastående, bor i en bur och ett paradis båda i Malmöregionen, jobbar på ett IT- företag. Äskar SOLEN och JULEN

    SvaraRadera
  14. Ååå vad kul- mitt favoritämne, det är ju alltid kul att prata om sig själv ju:-)

    38 år, på det 39:e!
    Jobbar som informationsutvecklare.... vilket betyder att jag jobbar högintensivt alldeles för mycket och ändå varken producerar eller åstadkommer i princip nånting:-)
    Djur? Oj.... Hund, tre katter samt en framliden hamster.
    Sambo med Dr Evil, samt 2 vackra döttrar, 13 och 16 år gamla.
    Bor på östgötaslätta, rättare sagt i Linkööööping!
    Kollar in här varje dag men är usel på att kommentera, huvudsakligen för att jag går via reader där du ligger i läslistan.
    Jag gillar egentligen allt som är Josanne? Du är en väldigt intressant person. Det jag tycker mindre om är väl inte direkt nånting, du beskriver ju ditt liv och leverne och det är det jag vill läsa om?

    Sådär. Kram!!

    SvaraRadera
  15. Åh, jag läser ju här hos dig någon gång i veckan, inte så mycket för kläder och mode, utan för att du är en sån cool tjej som inte jamsar. Men jag ar nog inte kommenterat förr! Jag är 47 år, gift, två barn på 21 o 19. Snart lämnar 21åringen hemmet igen för att plugga i USA.... Jag jobbar på ett stort amerikanskt IT-företag och bor 100 m till gränsen till Västmanland, dvs söder om Mälaren. Jag gillar att träna men helt enkel är det ju inte, gillar att du skriver om sånt. Kram Milla

    SvaraRadera
  16. Hur gamla är ni? 46
    Vad jobbar ni med? Ekonomiassistent
    Har ni barn? Nej
    Kanske djur? Katt
    Är ni gifta, sambo, singlar? Särbo

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Västmanland

    Hur ofta tittar ni in här? Varje dag

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Dig

    Och vad tycker ni allra minst om --

    Kram

    SvaraRadera
  17. Härliga ärliga raka Josanne! Gillar nog allt du skriver och därför är du en av få bloggar som jag besöker regelbundet. Om det var hit eller till Lingon jag hittade först vet jag inte, men jag gillar er båda skarpt! Och jag är en 44-årig gift 2-barns mor, min son är 19 år och min dotter 8 år (snart 9 är hon själv väldigt noga med att påpeka). Vi har huset fullt av djur, 2 jack russell tikar och en chihuahua hane, numera "bara" tre norska skogkatter, var tidigare uppfödare men har bara pensionärer kvar hemma. Jobbar som organisationssekreterare i en lagomstor förening och bor på Åland! Gillar träning i olika former, lite begränsad pga diverse diagnoser. Lagom fåfäng är jag också så jag gillar kläder och vackra saker liksom inredning! Gillar också att baka och är så glad att min dotter delar det intresset, kan dock inte äta av vanliga bakverk men det kan ju andra :)Kram Bettina

    SvaraRadera
  18. Mimmi här:)
    55 årig tant från norra norrland
    Egen företagare inom bygg och mark.
    3 barn, flera bonusbarn och stolt mormor till 5 barn. Hoppas givetvis på att bli farmor också.
    Hundar (2) och en afrikansk bladsnigel finns i hushållet.
    Sambo - med en man som tycker min garderob är fylld till bristningsgränsen??? Men hallå, han har fyllt flera garage och en maskinhall med sina prylar.

    Gillar din attityd och ditt sätt att skriva :) är här ett par ggr/vecka.
    Vi har inte träffats (än) men jag har "Mollydejtat" i Stockholm och i Borås. Jag har däremot handlat av dej.
    Gillar inte en del av kommentarerna (inskränkta, missunsamma elakheter) som kan dyka upp här inne ibland.


    SvaraRadera
  19. Vilken kul undersökning!

    Hur gamla är ni? 37

    Vad jobbar ni med? Lärare 4 dagar i veckan, driver en webshop resten av tiden.

    Har ni barn? Nej.

    Kanske djur? Nej inte det heller.

    Är ni gifta, sambo, singlar? Sambo.

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Göteborg.

    Hur ofta tittar ni in här? Några gånger per vecka.

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Att dina inlägg kan handla om allt mellan himmel och jord och att allt inte är så tillrättalagt hela tiden.

    Och vad tycker ni allra minst om? Inget... om jag inte gillade bloggen hade jag nog tröttnat och slutat läsa.

    Hoppas du får många svar och tack för tipset om receptet på lussekatter. Det stal jag rakt av idag.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  20. 42-årig västmanlänning men nu boende strax utanför Stockholm. Gift och ett barn. Inga husdjur. Jurist. Tittar in i princip varje dag. Min favoritblogg bland Odd Molly-bloggarna! Älskar blandningen av fina kläder, vardagsliv och träning etc. Kan inte komma på något som jag inte gillar med din blogg. Den känns rak och ärlig!
    Kram!
    Anna

    SvaraRadera
  21. HEJ HEJ Lena här - tanta på 51 år - jobbar med prepress/AD/redigering på ett tryckeri - har 2 flickor med 8 års mellanrum - dock med samme far - som jag också är gift med - i Norrland - Har en HÄRLIG BIRMA - Varje dag är jag här och kollar och skrattar och inspireras. Tycker om att det känns ärligt och att det är varierat! Gillar att inte allt är perfekt =) Trivs - inget att anmärka på! Kram Lena

    SvaraRadera
  22. Hej! Jag är 46 år, gift och har tre söner 19,19 o 21 år gammla. Bor i skåne ( nordöstra hörnet). Jobbar som kokerska. Har inga husdjur,bara en allergisk man. Läser din blogg varje dag och gillar allt du skriver. Älskar alla fina och roliga bilder. Kram Marie

    SvaraRadera
  23. Hej,
    Jag är 41år, belysningsprojektör, 3 barn(18 och 20år) bonusbarn(15år), en hund, en katt och snart höns, gift, nv Skåne, kollar dagligen, gillar din stil och när du testar plagg. Ska jag vara helt ärlig så började det med att jag blev väldigt nyfiken när jag kände igen staden du bor i och sen när du träffade på mina döttrar blev det ännu roligare att följa din blogg. Tror att jag tycker om allt du skriver.

    Kram
    Helene

    SvaraRadera
  24. Inget du inte redan vet men jag kör väl på ändå!
    37 år, gift, 2 barn, 1 katt, frisör, bor i Bergslagen, läser varje dag, gillar allt du skriver men gillar nog lite extra när du är lite bitsk och rapp i käften;) Inget speciellt jag inte tycker om!Jo, förresten! Gillar inte att du bor 50 mil bort:(
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Hej du!
    Jag är 37, singel inga barn. Bor i din håla:) är inne dagligen. Inga djur. Jag gillar din vardagliga ärliga jordnära stil. Och efter som du frågar Om jag ärligt ska nämna ngt som jag inte gillar. Eller snarare kanske tycker är lite synd är att du så ofta skriver negativa tankar om dig själv. Du benämner dig ofta som oduglig, misslyckad. Och eftersom jag träffat dig vet jag att så inte är fallet. :) kram kram

    SvaraRadera
  26. Hej snygging :)
    55,singel, inga barn, Stockholm, tittar in dagligen, inga djur (katter planeras), Gillar dels dig som person dels den braiga blandningen här inne. Gillar inte idiotkommentarer!
    KRAM

    SvaraRadera
  27. Hej
    Jag är 47 år och jobbar som mäklare. Jag har två barn en tjej Magda som är 21 och en son Jens som är 27, dessutom är jag farmor till Lova som är 8 månader, och så har jag en katt, Artemis av rasen ragdoll. Jag är en hängiven Roskilde-festival-besökare ;)
    Jag bor i Älmhult precis på gränsen mellan Skåne och Småland och har en särbo i Haag (Holland. Jag är inne på din blogg flera gånger om dagen, det bästa med den är att du alltid bjuder på dig själv, jag gillar din ärlighet och din uppriktighet, du är helt enkelt helskön! det finns INGET med din bloggande som jag inte gillar.
    Fortsätt för allt i världen!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  28. Då kör väl jag me!
    39 år, gift och har 2 barn. Jobbar som boendepedagog. Bor i Västmanland. Har inga djur, men har haft häst o katt. Jag gillar DIG för att allt inte är så rosa här inne. Rak, ärlig och lite rock-OM över dig. Såg att du har Monas universum i din blogglista å hon har ju bara sköna läsare. Om det fanns något dåligt med dig hade jag inte stannat kvar i 1 år.

    SvaraRadera
  29. 30, Barn=usch... Din klottrande tatueringsmake tatuerar folk... Världens bästa vovvar! Nämligen Prinsessan Freja och Tuffaste Ajax!!! Ett gäng coola katter och svansar och sånt... Gift (med dig), Skåne helltown, nästan varje dag... Du!! Och slutligen idioter som jävlas....

    SvaraRadera
  30. Hallå.
    Jag heter Angelica och blir 39 år om några veckor.
    Har två tjejer som är 18 och 20 år.Är tillsammans fortfarande med deras pappa sen 22 år vilket är underbart för det är inte många runt omkring en som håller ihop, speciellt inte när dom träffades tidigt... Jobbar i en MQ butik i södertälje där jag helst har på mig odd molly kläder men försöker handla lite på jobbet med :) Bor en mil utanför stan på landsbygden vilket jag trivs bra med. Har två hundar o två katter. Köpte en fin rosa molly blus av dig i våras vilken jag stortrivs i :) Är inne varje dag på din blogg, gillar allt helt enkelt!!! Kramar Angelica

    SvaraRadera
  31. Kul:)

    Jag ar 40, gift, en son, 2 hundar, 1 katt, 3 chickens, ett par fiskar:) oppnade eget "dagis" i Februari och aer sa glad att jag aentligen gjorde det! bor i USA, norra Kalifornien sen 20 ar. Gillar att du aer sa rak och aerlig. Tycker om din humor, blir inspirerad av din traening, gillar hur du blandar Odd Molly med lite tuff stil. Tror inte det aer nagot jag ej gillar. tittar nog in hos dej varje dag.
    kram :)

    SvaraRadera
  32. Det lät mer logiskt med dina frågor först, men fick inte det att funka i luren....

    SvaraRadera
  33. Age 51, married with 3 boys, ages 22,20 and 17. No pets. Live in Toronto,Canada. Sell Odd Molly clothing on-line. I love to visit and see what you are wearing. I love your unique style. Pictures work best for me because the computer translation is horrible and many times it makes no sense at all :( I peek in to your blog every day to see what you are up to and hope that I will understand the translation.
    I wish that I could understand Swedish!
    Hugs from a faraway land,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  34. Här kommer jag :)

    Hur gamla är ni? Jag är 47 blir 48 i januari.

    Vad jobbar ni med? Är förskollärare/fritidspedagog men är sjukskriven senan alldeles för långt tillbaka.

    Har ni barn? två barn, 23 och 20.

    Kanske djur? Tre gosiga katter.

    Är ni gifta, sambo, singlar? Änka sedan tre år men kanske ska börja kalla mig singel istället :))

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? I Göteborg.

    Hur ofta tittar ni in här? Varje dag, men kommenterar inte alltid.

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Din sköna stil, ärligheten, djuren och massa annat!

    Och vad tycker ni allra minst om? Knäppskallarna som dyker upp i kommentarsfältet ibland.

    SvaraRadera
  35. Hej!
    Jag är en 46-åring med sambo och en tös på 15 år, bor i tennismetropol i NV Skåne. Vi har en Islandshäst. Jobbar på stor dagstidning i din stad. Tittar in på din blogg dagligen. Gillar att du är en färgstark tjej som säger vad du tycker och tänker.
    Tycker dock det är väldigt trist att du ibland får elaka kommentarer, har folk inget liv liksom!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  36. Hej raring!
    Är 50+, gift, bonusdotter, 2(snart 3) bonusbarnbarn. Bor på en ö i Östersjön, sjukpensionär o lyxhustru. Följt dig sedan dag ett vilket du vet, då vi följt varandra genom åren. Älskar dig för den du är, inget påklistrat hos dig inte utan ger av dig själv! Det jag inte tycker om är alla anonyma kommentarer som sänker dig o en del andra bloggare. Är inne varje dag när jag orkar, skriver mer sällan nuförtiden, sorry.. Ja just det ja, djur naturligtvis höll på o glömma, minnet du vet.. Två Lagotto Romagnolo flickor (=hundar) en brun o en vit, sist men inte minst Elvira Bus (=katt) en brunspäcklig blandraskatt som gör mest vad hon vill..
    Förmodligen både glömt svara på ngt, dessutom i fel ordning! Fast vad gör det om 100 år..
    Kram kram

    SvaraRadera
  37. 39 åring som bor i Mittskåne med man och treåring. Bibliotekarie. Inga husdjur men gillar katter. Gillar dina outfit-bilder och provningar. Tittar in några gånger i veckan. Saknar kategorisering av inlägg (det är kanske bibliotekaien i mig som vill organisera).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, du har ju etiketter på dina inlägg ju. Då ska jag inte gnälla :-)

      Radera
  38. Va coolt och kul grej :)
    Jag är 43 år och bor i Kristianstad, jobbar som timanställd inom vården (undersköterska) och jag jobbar som kontaktperson. Jag är gift och har två barn 18 och 20 år. har en katt, Fia, det jag gillar med din blogg är att du är så mänskligt vanlig rakt igenom och det finns inget att klaga på med bloggen. det som inte gillas är de taskiga skithögarna som kommer med skit! Jag besöker dig varje dag
    Kram Annika

    SvaraRadera
  39. OK, då kör vi!

    Hur gammal? 45
    Jobbar med? Konsult inom miljö och hållbarhet
    Barn? 2 pojkar, 8 och 5 år
    Djur? Hade mer än gärna haft, men då hade mannen fått flytta, då han har astma.....
    Gift, sambo, singel? Gift
    Bor? Stockholms skärgård
    Hur ofta här? I princip dagligen (ibland blir det t o m flera gånger om dagen :-)
    Gillar mest? Din ärlighet och blandningen av inlägg (impad av din viktresa!! starkt jobbat!!)
    Gillar minst? Elaka obefogade kommentarer, har aldrig fattat vad de hänger upp sig på, varför ens gå in om man inte gillar´t lixom?

    Kram Christine

    SvaraRadera
  40. Hur gamla är ni? just nu är jag 41 år
    Vad jobbar ni med? jobbar som personlig assistent åt min 5 åring annars förskollärare
    Har ni barn? Japp 2 pojkar. Anton snart 16 år och Axel 5 år Kanske djur? en utekanin som är Axels
    Är ni gifta, sambo, singlar? Jag är gift med Jonas
    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Jag bor i Hörby som är relativt i mitten av Skåne
    Hur ofta tittar ni in här? minst en gång om dagen.
    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Den är kul!
    Och vad tycker ni allra minst om? ingen aning

    SvaraRadera
  41. Men du vet ju vem jag är. :)

    Sanna 33 som nyss flyttat med sambon till samma kommun som du bor i.
    Studie- och yrkesvägledare är min titel.
    Inga barn och inga djur. Möjligen dammråttor i så fall. :p
    Varje dag tittar jag in här. Oftast flera gånger per dag och allt är bra som det är.

    Det enda som inte är bra är att vi inte setts på länge. Något som ju borde vara lättare nu när jag faktiskt bor så när. Det får vi allt ta tag i.

    Ha en fin söndag! Kramis

    SvaraRadera
  42. Det här är jag!
    47 år, gift och har två tonårskillar. Inga djur, förutom källarspindlar, hu! Jag bor i vackra Blekinge och arbetar som personalchef. Är inne på din blogg dagligen och gillar din stil mycket!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  43. Ok här kommer mina svar :-)
    47 år (hua vad gammalt) ;-) jobbar som boendeassisten inom socialförvaltningen...Bor i Alingsås och är gift och är stolt mamma till 3 söner. Har en underbar Jack Russell. Brukar kika in här som oftast och gillar mest din coola sköna stil och alla fina bilder och att du uppdaterar ofta, gillar oxå att du ger mig inspiration!...ogillar när folk hoppar på dig och skriver en massa skit om saker de förmodligen inte har en aning om!!
    Kram snygging!

    SvaraRadera
  44. Jag är en +55a som vägrar tantkläder, såg nog tantigare ut när jag var småbarnsmamma till mina tre nu utflugna ungar.
    Barnbarn finns det en liten hög av, varav en ser ut att bli lika klädtossig som mormor.
    Tillbringar mina dagar i skolans värld vilket råkar vara i en mellansvensk småstad.
    Djur av olika sorter finns i huset tillsammans med en make som är nästan lika förtjust i shopping som jag.
    Jag läser din och en mängd andra mollybloggar dagligen och gillar framförallt ditt kreativa språkbruk.
    Kramizar Mags

    SvaraRadera
  45. Hallå snygging! Jag svarade i din förra undersökning men kan väl svara nu med?!

    Hur gamla är ni? 43 år.

    Vad jobbar ni med? Sjuksköterska på intensiven.

    Har ni barn? 3 st. 7 åring, 15 och 17 åring.

    Kanske djur? En dansk-svenskgårdhund och en byracka. (sen är jag dock osams med sonen om silverfiskarna i källaren räknas som husdjur eller inte)

    Är ni gifta, sambo, singlar? Gift.

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Skåne

    Hur ofta tittar ni in här? I princip varje dag

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Att du är DU och att du bjuder på dig själv rakt upp och ner och inte kör någon "feelgood"blogg.

    Och vad tycker ni allra minst om? Idioter som inte gillar din blogg, dom kan väl läsa något annat istället.

    Kramar

    SvaraRadera
  46. 41, 3barn, eget företag inom IT, Stockholm, tittar in dagligen (oftast). Började titta in här pga odd Molly. Är nu mindre intresserad av OM men hänger kvar för att du är skön och skriver uppfriskande verkligt. Fortsätt så. Tycker det är tråkigt att du tydligen får så mycket skit. Är glad att du ändå har "anonymt" alternativet på kommentarer så att jag kan kommentera, även om det inte blir så ofta
    Pythia

    SvaraRadera
  47. Hei Josanne!
    Her kommer svar på dine spørsmål:

    Hur gamla är ni? Jeg er 40 nesten på slutten av dette året. Uæææ!

    Vad jobbar ni med? Jeg jobber som bygningsinspektør. Skriver rapporter om møgel og fuktskader i alle typer bygg.

    Har ni barn? En gutt på 7 og jente på 13.

    Kanske djur? En dansk.svensk gårdshund som heter Pippi, hun er fra en svensk kennel fortås:) Et marsvin som heter Timmi.

    Är ni gifta, sambo, singlar? Jeg er gift.

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Jeg bor i Norge,ca 20 min vest for Oslo.

    Hur ofta tittar ni in här? Jeg titter innom nesten hver dag.

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Du virker ærlig og er deg selv.

    Och vad tycker ni allra minst om? Jeg har ingenting å kommentere på din blogg. Fortsett med det gode arbeidet. Vi er mange som setter pris på bloggen din.
    Klem fra Nina

    SvaraRadera

  48. Hur gamla är ni? 26år
    Vad jobbar ni med? Är sjukskriven sedan många år men har fast anställning som undersköterska på kvälls/natt patrull.
    Har ni barn? Nej
    Kanske djur? En lugn jack russel terrier och kalifornisk kungssnok
    Är ni gifta, sambo, singlar? Gift
    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Värmlänning som bor i Göteborg sedan ca 5 år
    Hur ofta tittar ni in här? Nästan varje dag.
    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Jag älskar Odd Molly, djur, tatueringar och det verkar du oxå göra ;)
    Och vad tycker ni allra minst om? Inget!

    Tack för att du delar med dig av ditt liv!
    Kram
    Anna
    haglund_1986@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Hur gamla är ni? 45 år.

    Vad jobbar ni med? Webb och intranät i offentlig verksamhet.

    Har ni barn? 17-årig tjej, 13-årig grabb

    Kanske djur? Två katter, några akvariefiskar och en häst (ponny).

    Är ni gifta, sambo, singlar? Singel.

    I vilken del av Sverige har ni er boning, eller om ni kanske bor i något annat land? Västmanland

    Hur ofta tittar ni in här? 3-4 ggr/vecka

    Vad gillar ni bäst i denna blogg? Ditt sätt att skriva. En lagom blandning humor, ironi, "bitskhet", allvar. Öppen och ärlig blogg, som jag tycker klarar balansen mellan att vara personlig men inte utlämnande.

    Och vad tycker ni allra minst om? Puckade "tyckkärringar" som projicerar sina egna tillkortakommande på andra personer.

    Kram
    /Anneli

    SvaraRadera
  50. Hej!
    Sent omsider kommer mitt svar
    54 år
    Präst i svenska kyrkan
    3 egna barn, makens 3 och makens äldsta dotters 3
    En mycket saknad Otto hund
    Gifta
    Motala
    Mest varje dag, jag vill ju se hur du har det med livet.
    Det jag tycker bäst om är ju givetvis du själv
    Minst tycker jag givetvis om onödiga och fega kommentarer.

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  51. Hej.
    Jag är 43 år, gift med 2 barn, två tjejer på 6 och 9 år. Jag jobbar som IT-konsult i telekomvärlden. Vanligtvis jobbar jag bara med killar, men just nu är jag på en arbetsplats där det finns andra tjejer. Så kul :)Vi bor i södra norrland med ett minimalt utbud av butiker och absolut ingen med Odd Molly, tyvärr.
    Jag tittar in dagligen, ibland flera gånger om dagen. Jag hittade din blogg pga dina OM-provningar, som jag fortfarande gillar mycket, men stannar kvar för att du skriver med en härlig humor och delar med dig av alla nivåer i ditt liv. Jag gläds åt dina framgångar och lider med dig i motgångar. Och tycker att det är fantastiskt med er som som hittat nya vänner genom bloggandet. Och förfäras över det hat man ibland får en skymt av.


    Kram Malin

    SvaraRadera