Powered By Blogger

lördag 6 oktober 2012

Fredag by Instagram – från kattväckning till hundtröja







Illvilliga väckningspatrullen slog till tidigare än tidigast, svår att nonchalera eftersom de slagit sig ner på min mage. Fast det var inte intryckt mittparti som gjorde mig till ett segvrak resten av dagen, det var huvudvärken. Igen! Börjar bli en tröttsam vana nu… 

Lyckades i alla fall bortse från såväl den som ösregnet och masade mig ut på eftermiddagsvovvenad, som förlades till matmarknaden som är på besök i min by just nu. Skulle kunnat göra mig riktigt pank där (om jag inte redan vore det…) Italiensk choklad, engelska teer, en himla massa ostar, bakverk från världens alla hörn, nötter… Och löjligt lite bilder, för en gång skull… Jag skyller på regnet. Och att jag kanske koncentrerade mig lite mer på prylarna som också fanns till salu. Slangbellor, porslin som det exploderat blommor på och inte minst mjukdjur fick helt enkelt min mesta uppmärksamhet. 

Eller nej förresten, det fick de egentligen inte, för det fick halsbandet som jag kärade ner mig i när vi även besökte stadens bästa juvelerare. Ville ha! Men man kan inte få allt man vill (har jag hört…) så det fick bli matshopping på Ica för slantarna istället… Och lite tröstbonus i form av paella från marknaden till kvällssupé. Fast vi har en glad hund i alla fall, Freja som premiärluftade sin Traderaklickade träningsjacka. Bara en sån sak liksom… 

Idag vankas kalas. Och lite städning. Och kanske en sväng till på den där matmarknaden… canolikakorna såg ju inte fy skam ut… Tjing för nu! Take care!

3 kommentarer:

  1. Mäh, jag vill också gå på matmarknad!! Det är jättkul. Istället får jag nöja mig med textilmässa.. Bra att du känner dig bättre iaf. Ha´t bra idag, klem

    SvaraRadera
  2. Är här och "tjuvläser" utan att lämna ngt spår efter mig, men nu är det hög tid att göra det! Vi är så olika varandra men tycker du är helskön!Kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Ah det kanske är samma marknad som var här i somras.
    Hörde att strax före stängningsdags kunde man pruta rejält. ;)

    SvaraRadera