Powered By Blogger

söndag 14 oktober 2012


... Talara beanie, dark pink för 549:-. Nix jag ser inte klok ut i mössa, har aldrig gjort. Dumt för mössa är en himla bra uppfinning när man ska härja ute under istiden. Fast kanske kanske att jag i år ska skita i att jag ser ut som en illa sparkad fotboll i nyllet och slå till på en. Kanske denna i så fall? Rosa, som i...



... en hel massa annat på Åhlens. Den där bänken hade jag inte tackat nej till. Eller för den delen:


Fast eftersom de hade den dåliga smaken att släpa fram julen kriminellt tidigt så kikade vi inte närmre på om det eventuellt fanns mer vill ha, vi flydde. För att istället snabbt fastna en bra stund här:




Min känsla där och då var att åka hem, kasta ut rubbet och börja om från noll. Med stil och finess. :o) Och från det till något helt annat...


... som i att jag gillar de där figurerna, för dess enkelhet och just stil. Liksom. Trots att damen är enbent. Och gillade blev även domen över rabatterna på Gustav Adolfs torg. Som ser ut så här:


Och det fick bli dagens inslag av natur för strax därpå ändrade vi denna entré:


Udda Tina. Ännu ett prylmecka. Och även om jag tycker att mycket är rätt fint...






... så kan jag ändå inte låta bli att undra över alla dessa saker. Alla dessa butiker med ett överdåd av saker. Just precis bara saker, som vi konsumerar till förbannelse. För det måste vi göra annars hade de inte funnits. Och jag kan bli lite illamående när jag tänker på just det där, och skrämd, för varför är prylar så himla viktigt för oss. Egentligen?...


Sex butiker senare hade vi fått mer än nog av denna kraftiga butiksöverdos. Som synes. Och pustade ut på en bänk i väntan på sällskap inför fikadejt nummer två...


... som intogs här. På caféet vars namn jag glömt men gatuadressen har i alla fall bitit sig fast. Kärleksgatan. Vars interiör ser ut så här:


... och de har bland annat sådana här:


Som vårt fikasällskap bjöd mig att smaka, för första gången ever. Och recensionen blir att umgänget vida överskred kakorna. Vem det var? 


... ingen mindre än Lingon. Som kom direkt från jobb där hon ryckt med sig vad som bara måste vara en av de mest tungpackade ryggsäckar ever:


Och därifrån var det skilda vägar som stod på tur. Jag säger som min idol Flipfloppan: jag kan tänka mig många mycket sämre sätt att tillbringa en lördag! Och så är det liksom med det. :o) Tjing!

8 kommentarer:

  1. Ohhhhhh vilken dag ni hade=))))
    FINA bilder som gör det att det känns som om en lite del av mig faktiskt var med ER igår....
    Hoppas att du har en bra söndag...trots regnet och blåsten<3<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist du inte kunde komma på riktigt men det lär ju bli fler chanser. :o) Kram!

      Radera
  2. Jag är ledsen, men det är förmodligen mitt hjärnsläpp som gjort att fiket numera kallas Metropol av både dig och mig, fast det egentligen heter Cosmopolitan, tror jag iaf.. skit samma, vi vet ju vart det är ! Tack som f_n för igår snyggo, mår du bra idag? ;) Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja du ser ju själv hur mycket idol du är för mig, jag tar efter alla fel och brister... ;o) Kram!

      Radera
  3. Åhlèns har mycket fina möbler nuförtiden! Och vaddå ful i mössa?! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja riktigt fina! Vågade dock inte börja kolla prislappar... Och ja ful, skitful! :o) Kram!

      Radera
  4. Gillar inte heller macarons; alldeles för sött för mig.
    Ja du det där med konsumtionen är en gåta.
    Vi behöver ju verkligen absolut ingenting; inte i detta hemmet i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sött och menlös smak liksom. Inget för mig heller. Och här behövs det heller ingenting snarare tvärtom, en rejäl rensning hade passat bättre. :o) Kram!

      Radera