Powered By Blogger

fredag 19 oktober 2012

Fredag by Instagram – knäppt val en fin dag







Lyckades rycka upp mig efter min frukostbaserade lunch, eller vad man ska kalla det… Det såg grådasstrist ut genom mina rutor men här på innegården tittar solen bara in när den står som allra högst på himlen. För ute var det sol och varmt, sisådär runt 18 grader. Najs! Inspirerad av det tog vi, jag och mr Make bussen till Rusta. Knäppt val en fin dag, jag vet, men säg det till ugnjäkeln som slutade funka igår istället. Lite svårt att fixa mat utan någonstans att fixa den. 

Därav denna butikstur. Som även innefattade spaning efter julen. Och den fanns. I överflöd! Redan! Fast de ”godbitarna” håller jag på. De får ett eget inlägg. Troligast inte förrän imorgon, något litet ess i rockärmen för att locka er tillbaka hit kan ju aldrig vara fel… ;o) Vi hittade i alla fall vår ugn, eller bänkspis som den heter. Och en hel massa andra ”livsnödvändigheter”, som ett brickbord, handdukar, duschkräm, choklad, ett stavmixerkit… Och ta mig tusan om det inte fick följa med två julanknutna ting också… (nu blev det plötsligt två ess hehe…) Ångrar dock lite att Fablernas världfilmen blev kvarlämnad… 

Och sedan blev det hemfärd där vi upptog halva bussen med vårt överdåd av köpepryttlar. Som katterna blev överlyckliga för. Muffin katt påstod snabbt att gigantkassen var hennes medan Smilla och Noima genast la beslag på kartongen med ugnen. Fast efter lite tjat fick vi packat upp och premiärinvigt bänkspisen. Och nu hålls det kväll med chips och kaffe framför matprogram på tv´n. Mer än så är det liksom inte. Men det är ganska najs. Var rädda om er därute. Kram!

6 kommentarer:

  1. Men ¨åh, jag har ju väntat och väntat.... men ser då fram emot morgondagens inlägg. Klemisar snyggo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som väntar på något gott... ;o) Kram!

      Radera
  2. Älskar bilder på dina djur!!! Fler av dom tack!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra så Tack! Känns ibland som det blir lite väl mycket djur här men de är ju min familj så fler utlovas absolut. ;o) Kram!

      Radera
  3. Ha ha, ni måste verkligen varit fullastade in på bussen!! Bra ni fick tag på ugn o lite till dåja..
    Så det är jul i affärerna allaredan..här ligger vi nog lite efter tror jag. Fast jag brukar alltid ha putsat alla fönster (i år får maken träda in) o få upp mina enfärgade mörkröda gardiner, runt om i huset. Kudd/duk/lamp-byte o vad det nu är, javisst ja. Pepparkakorna bakar vi alltid på lördagen före 1:à advent. Advent får mig sukta efter lutfisken..som är lika viktig den. Gillar få en mer ombonad känsla den otäcka kalla årstiden.
    Kom på du skrev i går tror jag..att Muffin katt äter popcorn!!! Är det sant, gör hon verkligen det??! Dom är verkligen egna dom små liven..
    Hoppas dagen blev bättre i fitnessland än igår!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skrämmande att de kastar ut julsaker redan. Känns som att det bara blir tidigare och tidigare för varje år. Gillas inte!
      Vad kul och gott det lät med pepparkaksbak, får se om jag ger mig på det i år, dock inte förrän advent, som ni, men lussekatter blir det nog i alla fall, de tycker jag är de roligaste att baka.
      jodå Muffin inte bara äter popkorn hon är helt tokig i dem, försöker roffa så många hon bara kan och sitter och tigger så fort sådana finns i huset. Visst är de egna, och kul är ju det. eller hur. Kram!

      Radera