Powered By Blogger

söndag 21 oktober 2012

Smyckesgåtan som äntligen fick sin lösning

Den 19 maj i år var det fikadejt i Malmö. Med på den var bland annat fina Maria, hon som kommenterar med änglakramar om ni vet… I alla fall så gav hon mig en liten påse med två av de finaste, coolaste, personligaste smycken jag någonsin skådat. Som hon gjort själv, till mig, och det bara för att jag hade ordnat dejten. Jag blev supermegaglad! Hann dock bara titta på armbandet och halsbandet, som det var, lite snabbt medan vi for runt i butiker efter fikan. 

Väl hemma i boningen igen skulle jag ta mig en närmre titt och prova och beundra lite mer, bättre. Men! Då hittar jag inte smyckespåsen, rotade som en tok, vände upp och ner på väskan, likadant med kassen. Nada! Kunde inte fatta, ville inte fatta, men fick efter en lång stunds tokletande komma till insikt. Att jag troligast hade tappat påsen under dagens framfart… Jag skämdes enormt, vågade inte säga något till Maria. Kände mig genompuckad för att hon ju säkert skulle se i bloggen att jag aldrig använde hennes fina smycken. Som jag inte har kunnat släppa, för minst en gång i veckan, för det mesta betydligt oftare, har jag tänkt på armbandet och halsbandet. Undrat hur och var jag kunnat tappa dem, klurat på vem som kanske hittat dem. Funderat på om de används av någon… 

Så rycker jag fram en kappa ur garderoben idag. Odd Molly Super extra coat, green för att vara exakt. Som jag kastar på mig i stressen på väg ut. Rusar till bussen, tycker att kappan är lite oproportionerlig, lite tyngre på ena sidan liksom. Så jag känner i fickan efetr en stund. Och döm om lika delar förvåning och lycka när jag plötsligt står med den ”tappade” påsen i handen. Marias smycken!



Plåtade i parken denna eftermiddag. Och definitivt mycket fina i verkligheten än vad jag lyckades få till här… Tusen Tack Maria och framförallt Förlåt!, men nu vet du varför jag inte använt dem… Fast det lär definitivt bli ändring på det nu… :o) 

Och förmodligen kan det även vara så att man kan se detta som ett klockrent tecken på att det är läge att använda sina kläder lite oftare… Inte gömma/ glömma dem i garderoben. I fem långa månader… Kram på er för nu!

7 kommentarer:

  1. Vilken tur att du hittade de fina smyckena.....konstigt nog dyker borttappade saker fram efter ett tag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Åhhhh jag har inte vågat fråga....misstänkt att du kanske inte tyckte om dem....nu har jag fått förklaring...och känner enorm LYCKA att DU gillar dem<3<3<3<3<3
    Vilka FINA foton och underbara miljöer du har valt att fotografera dem i=)))))

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  3. Klantskalle, skulle just fråga dig varför du inte använder den fina Sharifen oftare, bra att du hittade dem, de är verkligen fina! Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. ursäkta att jag är snurrig! men nu har du fått en förklaring ;) klemis snyggo

      Radera
  4. Vilken historia med lyckligt slut!!
    Känns igen här med i emellanåt, undrar o letar..så vips fanns saken plötsligt där!
    Nu har du ju glädjen kunna använda både vackra smycken OCH snyggokappan!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack! Ja shit vad glad jag blev! Och fortfarande är! De är supermegafina ju! Kram på er!

    SvaraRadera