Powered By Blogger

söndag 28 oktober 2012

Rapport från en nerbäddad gnälltant – del 4

Tv-tittande, tidningsbläddrande och kaffesörplande. Det är väl i stort sett så det har sett ut i min lilla värld sedan mitt förra inlägg. Så same shit, different day kan man väl lugnt påstå. Traderaninjandet blev det dock inget med för datorjäveln hängde sig… Inte alls störigt när det var en hoodie som jag letat efter ett tag som gick för under femtiolappen… 
Men vad är väl en klädtrasa när jag redan har garderoben överfull… Ni hör, jag försöker förhålla mig positiv, som man ju ska i alla lägen… Har jag hört…

Fast jag håller inte med. Jag tycker att en blandning av upp och ner, av skit och bra är att föredra. För i mina öron låter det betydligt ärligare. Men så tillhör ju inte jag skaran av underbara och älskade av alla. Så det kan kanske vara därför som jag bättre kan identifiera mig när även motgångar kommer på tapeten. Sådana är jag väl bekant med nämligen…
Fast jag menar det med hoodien. För jag har kommit på att jag har en gigantstor kartong med gamla kläder, så kallade smalkläder, från ett par år tillbaka, som jag ska släpa upp från källaren och gå igenom så fort det är bye bye febern. 
För med en skvätt tur finns det prylar där som inte känns helt passé utan som funkar att återuppliva till användning. Så fortsättning lär följa på den fronten...

Det är sådant jag funderar på här i sjukbädden just nu. Och lite på vad jag ska göra med mitt liv, denna ständiga fråga som aldrig tycks få något konkret svar… Jag har däremot kommit till insikt inom ett annat område, det efter att de senaste dagarna ha druckit mig igenom stora delar av vårt teförråd. Och blivit på det klara med att de där billigare sorterna från Lipton är faktiskt inte helt fel ändå. Indian chai speciellt, det är mucho slurpigt. Fast godaste var nog ändå dagens frukost…


… ostbågar. Till frukost. Yes! Lite kul ska man väl ändå få ha… Att det sedan har parkerat sig en massa transfetter och annan skit i min kropp på grund av det är liksom inget som jag orkar bry mig om… De är i gott sällskap av pepparkakor, choklad och lussekatter så de har det nog alldeles finfint… Själv ska jag strax kasta mig in i duschen. Och klä på mig något annat än sunkstass och ge mig ut på en vovvenad. Luftbristen börjar nämligen gräva stora hål i skallen på mig… Vilket ni hör av allt omotiverat svammel här. Så punkt för nu. Kram & Take care därute!

5 kommentarer:

  1. Positiv i alla lägen funkar inte på den här gnällkärringen heller. När man har haft huvudvärk i nästan en vecka och hostar lungorna ur sig måste man fan ha rätt att klaga.....
    Ostbågar till frulle är väl alldeles lysande nån gång i bland. Speciellt om dom har fått sega till sig lite:) Kram!

    SvaraRadera
  2. Upp och ner har alla, även dom som låtsas att allting alltid är så jävla bra! det är de som faktiskt inte har det så bra egentligen, men de kommer gärna med bra ideèr....
    Du är helt rätt och fullt normal, dessutom är du ärlig med hur och vad du känner!
    Kram Tone

    SvaraRadera
  3. Äh att vara älskad av alla är överskattat. ;)

    Men om ostbågar till frukost säger jag bara:

    http://www.youtube.com/watch?v=5SgFLWBL8y4&feature=related

    Tänk på Gunnarsson! =)

    SvaraRadera
  4. Vad menar du med Underbara och älskade av alla? Kan du specificera?

    SvaraRadera
  5. Sorry att jag är så jävla seg och lat när det gäller att svara på kommentarer...

    SvaraRadera