Powered By Blogger

söndag 14 oktober 2012

Gårdagen i Malmö – någonslags rapport i syner & intryck

Jag har såklart en hel hop bilder, många av dem absolut inte skarpa, som jag utan att bry mig om vad ni tycker kastar ut här. Bilder från gårdagen i Malmö. Som började…


... på Factory där jag fick provat två Mollysar, höstrelaterade sådana då inga plagg från vinterkollektionen stod att finna. Vilket även var fallet på... 


... Iisa. Men vad gjorde det egentligen när jag hade dessa lovely damer som dagens sällskap: 



Flipfloppan och Helen. Och istället för att röjja i klädland begav vi oss...


... inte för att köpa wienerbröd eftersom denna bild mest är till mannen som enbart äter frukost om det innefattar just denna "delikatess", mr Make... Och inte...


... för att forcera det största lås jag troligen någonsin sett. Utan hit:


... till café Metropol. Som fått stå värd för våra fikadejter förr. Och som gillas väldigt mycket för sina schyssta priser, välfyllda och sin smaskiga meny och för att inredningen inte heller är fy skam. 



En av varje tack. Fast det blev istället paj med fetaost, moarella och massa annat. För min del. F slog till på lasagne och H gick loss på den där citron- och marängtårtan. Och ja, det är väldigt viktigt att dokumentera det man äter... :o) 


Efter en hel massa fikande och babblande om allt mellan djupt och det som befinner sig på det ytliga planet så begav vi oss. Till Flipfloppans nirvanaland...


... tejpparadiset. Eller Panduro som butiken egentligen heter. Och där fastnade vi en bra stund, suktandes över domherrar, prickar, luftballonger... Suckandes över hur man skulle kunna välja. 


Ja även jag har fått ett visst tejpintresse av hennes framfarter på det området. Och till slut kom jag fram till att det nog ändå var dessa...


... som var mina favoriter. Men! Det blev ingen tejpshopping, för jag vet ju inte riktigt vad i min boning som är  störst behov av tejpning. Och dessutom så lyckades jag slita mig loss för att istället fastna i smyckeshörnan...  


... där en skölpadda, en slags groda och ett Eiffeltorn låg pyrt till att hamna i min ägo. Det blev slutligen det sistnämnda, för ojoj vad jag är helt såld på detta parisiska landmärke. Men mer om det en annan gång för jag kunde i den där butiken inte låta bli att förundras, över hur mycket pryttlar det finns. Och över alla dessa (relativt dyra) kit med saker man ska tillverka efter en mall. Som dessa...


... allt som behövs finns i en kartong så det är bara precis att göra exakt som det står för att få exakt samma som de ska se ut. Hur kul är det egentligen ? Hur kreativt är det? Inte ett skit säger jag, och vet att jag i alla fall får medhåll av Helens dotter som har fått just sådana paket och inte gillat dem. Ett skit. :o)


Men eftersom det inte är så skoj att stå och fundera i negativa termer i en och samma butik en hel dag så knatade vi vidare. Helen på sitt håll och jag och Flipfloppan till en annan butik, en kul butik, för det var en himla billig butik...


... Smart bye, där jag skulle kunnat komma ut med kassar som gjort mig alldeles krokig av tyngd. Kul som sagt, billigt, som de två ljuslyktorna jag trots allt roffade med mig, 10 riksdaler för båda, sa jag billigt? Vilket det plötsligt inte kändes...


... på Lagerhaus som blev nästa stopp. Och kanske mest därför lät jag bli temuggarna. Trots att de gjort sig väldans bra hos mig. Därifrån över till Åhlens...



... och ett självklart avstamp i Mollyhörnan. Där en enda sak blev provad, av oss båda...

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER 

5 kommentarer:

  1. Fiket ser jättemysigt ut undrar var det ligger för jag hade gärna tagit en fika där nästa gång jag är i Malmö. Mvh Lotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade fel för det heter Cosmopolitan. Ligger på Djäknegatan 7. Deras hemsida: http://www.cosmopolitan.nu Kram!

      Radera
  2. Fast nu ska hon ju faktisk få göra sin söta pingvin precis hur hon vill i år.
    Tur att du kom med det kloka rådet till en trög mamma. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... inte trög, man kan ju liksom bara inte tänka på allt. Och jag vill gärna se vad det blir när hon får bestämma själv. För det lär bli nåt coolare. :o) Kram!

      Radera
    2. Det ska du absolut få och jag tycker det är toppen att det bästa råd jag som mamma fått kommer från dig som inte har barn. För du har inte glömt hur det är att vara barn! <3

      Radera