Powered By Blogger

måndag 15 oktober 2012

Dagens - som undrar om våren är kommen


Sidentunika - Odd Molly Arthology silk tunic (tror jag den heter), rosaaktig sjal - Odd Molly Tri nånting, jacka - Odd Molly Nylon parker coat, almost black, svarta jeans - Please, pjux - Primeboots.

Vovvenad i park. Inget nytt, inget spännande, inget wow. Men! På marken däremot. Nytt, i alla fall just nu, spännande, wow. Och skrämmande. Nu har jag ju noll floristiska kunskaper, alls, men ni som vet: är inte det här vårblommor?



Eller är jag helt väck i roten nu?... Tjing!

- Posted using BlogPress from my iPhone

10 kommentarer:

  1. Haha, jag undrar samma som du. Jag är nog helt väck i roten jag med:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som Tidlösa. De ser ut som Krokus (vårblommor) ungerfär, men lite högre och helt utan blad. Kallas också därför "Den nakna ljungfrun". Gällande en blogg till, eller allt här, röstar jag för allt här! Klemisar

    SvaraRadera
  3. Blomman heter Tidlösa och den blommar sent. Den är väldigt lik krokus, som är en vårblomma
    Hälsningar
    Charlotte i Borlänge
    (tänk att man får chans att glänsa lite ibland :))

    SvaraRadera
  4. Äh, Flipfloppan hann före, då glänste jag plötsligt inte lika mycket längre...
    Kram
    Charlotte i Borlänge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag var inte 100% säker, så bra att du bekräftade ju!

      Radera
  5. Vårblomma eller inte...Fint i alla fall!
    Jag njuter av att rosorna fortfarande blommar så fint!!! Allt som blommar i oktober är bonus!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ulriksdal säger så här: Tidlösa, även kallad ’Nakna jungfrun’, blommar underbart vackert med stora krokusformade blommor! Finns i vit, rosa och vackert lila med strimmor. Den kan gärna placeras på ett fat eller i vacker skål med t.ex lite mossa eftersom den inte behöver någon jord eller ens vatten.

    När den blommat klart planterar du löken på en solig till halvskuggig plats. Bladrosetten kommer upp på våren och vissnar ner i juli. Blommar gör den på hösten, ca september - oktober.

    Ett tips!
    Passar utmärkt i rabatten för den som får besök av rådjur eftersom de vanligtvis undviker löken. Observera att frökapslarna och själva löken är giftiga!
    Japp - en höstblomma, jag skulle SÅ görna vilja se en sådan in real life..tack för dina vackra för mig åtråvärda "sommarbilder", året runt med blommor tack - hatar vintertid..BRUNT - GRÅTT - söligt och plaskigt här i sverige..MEN snö vitt och torrrt..det ÄLSKAR jag! Tack för fina bilder!//Tusenkramar Sanna

    SvaraRadera
  7. Minsann. Här får man lära sig nya saker om flora och fauna. Jag hade också gissat på att våren är kommen och hållit tummarna för det.
    Jag röstar också för allting här i bloggen.
    kram!

    SvaraRadera
  8. TACK snälla ni för att ni hjälper en blomsterinvalid att få lite nya kunskaper! Kram på er allihop!

    SvaraRadera