Powered By Blogger

lördag 13 oktober 2012

Det låter som en oerhört giftig japansk blomma


'

Gårdagens båttur gick i festförberedelsernas tecken, en fest som ska hållas ikväll. En fest som nu kan erbjuda såväl öl som vin. På grund av båtturen, eller snarare billigshoppingen i butiken ombord. Men det blev även en båttur som innebar ett visst suktande efter drinkar från förr, mest bara för att det lät kul, både med drinkar och med en nostalgitripp. Men eftersom jag inte riktigt gillar drinkar, de är för söta, för mycket jox i dem, så blev det ett enkelt glas rött istället. As always. 

Och lite dagensplåtat och idéspåning med mr Make om saker som rör såväl nuet som framtiden och årets Blossaversion av glögg som nästan var lite tvungen att få följa med hem den också. Och som skulle invigts med pompa och ståt och pepparkakor igårkväll, för att dra igång julen lite till, men det glömdes visst av och får därför bli ett projekt för i dag. Men jag kan inte låta bli att undra vad yuzu är, som finns i den, det låter som en färgstark och oerhört giftig japansk blomma… 

Och lite tjuvlyssnande på paren vid bordet sidan om, som mest pratade om jobb, alla pratar om jobb, jämt… Och jag kan ju inte det så jag tryckte i mig en påse sura nappar istället, min nya favorit på godisfronten. Matschar mig finfint… :o) Och mycket mer än så var det inte. Och det är det sällan med de där båtturerna men jag gillar dem. Mycket. Och ännu lite mer gillar jag att jag ska på dejt idag, i Malmö, med två supernajsa damer, så det lär ni få höra mer om. Senare. Tjing!

2 kommentarer:

  1. Vad kul du köpte glöggen jag har inte riktigt vågat för jag undrar också vad det är den innehåller. Kul om du orkar/ vill göra en recension på den. Tack för din blogg! Hälsar Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flipfloppan har gjort en riktigt bra recension av den. paradisetvsburen.blogspot.se. Kram!

      Radera