Powered By Blogger

måndag 28 november 2011

Alla goda ting är tre, vilket absolut gäller för mig idag

För det första så firar jag och mr Make vår inofficiella bröllopsdag. 3 år som gifta, vi vigde oss dock i rådhuset och därmed enligt pappersformaliteterna den 22 november 2008. Men eftersom vi ville ha den 28:e som bröllopsdatum (på dagen 5 år efter att vi blev tillsammans) så hade vi en egen liten privat tillställning på stranden på Kap Verde då, och som vi räknar lite mer... Och i våra ringar står därför båda datumen. Varför göra det enkelt när man kan konstra till det liksom… :o) Och även om det går upp och ner på den äktenskapliga fronten så klassar jag den grejen som mest på plus, i alla fall idag… :o)

För det andra så har jag vunnit i en utlottning! Tjohooooo och hopp! för det var finaste priset, enligt mig, i söta Doktor Mollys tävling i samarbete med Nordljus.


Jag ska få en supersnygg Lucky Lina sjal och fy fan vad jag är dunderglad!!!

För det tredje så gick all tungrodd pappersexercis äntligen igenom hela ledet av överförmynderi idag, vilket betyder att jag har fått skriftligt på alla okej man kan få för att kunna börja den där utbildningen som jag nämnt lite om här tidigare och som jag mest av allt vill gå… Så i mitten av januari sätter sig den här tanten i skolbänken igen… Och fy fan vad jag längtar…

När det gäller den där kakan/ efterrätten som jag har lyckats hysta ihop idag… och min stass of today så återkommer jag med bilder… snart… Kram till dess!

12 kommentarer:

  1. Jättegrattis till hela baletten! Bröllopsdag, vinst och utbildning:) Och jag är dönyfiken på ditt bakande! Ser det gott ut får du ge Moa receptet;) Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis, grattis!
    Ha en fin kväll! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, grattis i trippel bemärkelse!
    Undrar om det ska bli en saffrans risgrynspudding med en klick lättvispad grädde till? *nyfiken nu*
    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Så spännande med utbildning. :) Blir nyfiken! ;) Kram

    SvaraRadera
  5. Trippelgrattis - mest till utbildningen faktiskt även om det där med 3-årig bröllopsdag smäller högt :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. En riktig turgumma du med i dag:) Grattis på bröllopsdagen, till vinsten och till skolplatsen.
    kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt med utbildningen! Den kommer att passa dig perfekt. Grattis!

    Och grattis på den egenvalda bröllopsdagen! Självklart gör ni om det nästa år - i vit berrydress ;)

    SvaraRadera
  8. Grattis!! Va härligt det låter!
    Du har med andra ord haft en bra måndag!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  9. Grattis! Låter som en bra måndag!

    Och jag har försökt att hålla koll på om du har viskat om VAD du ska utbilda dig till...är sååå nyfiken, men jag hittar inget om det ...Kanske är det hemligt ännu?


    Stor KRAM!

    SvaraRadera
  10. Tusen tack gulliga ni!!! Jag har inte skrivit vad det är för utbildning så det kan jag ju passa på att göra nu. Eller utbildning och utbildning det är en kortare kurs. I sociala medier. Ett bra komplement till mina journalisterfarenheter, hoppas jag i alla fall… Men jag lär hålla er uppdaterade vad det lider… :o) KRAM!

    SvaraRadera