Powered By Blogger

onsdag 2 november 2011

Min personliga rensa-hjärnan-triologi – del 1

Det finns två vitt skilda tillfällen då jag förvandlas till en överfanatisk och jävligt påstridig DJ. Det ena är när jag har fått lite för många glas innanför västen och bara måste lyssna på allt jag tycker är bra och då helst allt samtidigt… Och den andra situationen är när jag vill rensa hjärnan från en massa jobbiga, negativa och därmed extremonödiga tankar…

Som i just detta nu. Alltså inte fylleläget utan tankerengöringsläget… är det som gäller i närvarande stund.
Och det finns tre band, förutom mina husgudar Rammstein, som jag alltid drar fram genom maxspeedade högtalare då. Inte för att jag tror att ni överhuvudtaget sitter och undrar vilka de kan tänkas vara… utan mest för att jag är värsta egodåren… så kommer det Youtube-klipp från dessa här och nu:

HÄR FANNS KLIPPET SOM FÖRSVANN, DET SOM NU FINNS I MITT FÖRRA INLÄGG... Hata teknik var det alltså!
Fast ett i taget tydligen eftersom jag inte kan få in mer än en video i samma inlägg… så fortsättningen följer.
Men för att dryfta något om Suicide Commando, i klippet här, så har de inte gjort en enda dålig låt, någonsin… Jag har aldrig sett dem live tyvärr… till skillnad från de andra två peppningsfavoriterna… som ni kan se nedan.

4 kommentarer:

  1. Musiken är bra, men varför stöder du det här? Fattar inte. Kram!

    SvaraRadera
  2. Misstänker att du inte riktigt förstod innebörden av texten? Den handlar om "the BTK killer" (bind, torture, kill, detta är namnet pressen gav honom innan han åkte dit till slut) och vad han pysslade med, alltså inte en uppmaning till folk att gå ut och göra detta... Vilket framgår om man lyssnar på hela låten, som för övrigt enligt iallafall mig är genialisk!!! Hoppas detta är svar på din fråga!

    SvaraRadera
  3. Ok! Nej, fattade inte. Det var svårt att höra vad han sjöng. Ska lyssna en gång till. Tack! Kram igen!

    SvaraRadera