Powered By Blogger

torsdag 24 november 2011

Något av det dummaste jag hört & min nykomling

Ni som har mig som vän på Facebook vet att det inte är en plats i cyberspace som jag direkt springer ner. Tvärtom. Jag undviker det stället och undrar ofta varför jag ens lät mig övertalas att gå med…
Men! Ibland tittar jag dock in där, ett par minuter sådär. Och idag var ett sådant tillfälle. Där det första jag får läsa är det här från AjaBaja:

”Kära kunder; tyvärr, tyvärr, tyvärr har vi nu blivit kontaktade av Odd Molly och vi får inte rea ut deras plagg mer... :-( Vi är naturligtvis superledsna för detta!”

Och då kan jag ju inte låta bli att spontantänka ”vad fan är det för jäkla trams av Odd Molly när hur många andra som helst rear”. Vilket jag fortfarande undrar… Eftersom flera andra webshopar rear deras plagg… Någon som fattar det här?... för jag gör det absolut inte. I alla fall så hade jag ju turen att reaklicka hos AjaBaja innan procenten blev indragna… Och idag låg den fint och väntade i brevlådan:


Gosee short dress, lite grey mel. Jo jag hade tänkt att bjuda på provbilder, men eftersom de blev sämst ever i mörkerhelvetet så får de hänga lite i luften till ljuset behagar ge grågåsen den rättvisa som den förtjänar…
Och så hade jag tänkt att leka lite kombonörd också. Fast där var det snarare fantasin som inte var på sitt bästa humör… Så därför gör jag en typisk Josanne och frågar er som har den: vad kombinerar ni denna lilla grå sötnos med?...

Och nu har min bokstavsskörd börjat rinna ut för idag så jag säger som jag brukar så här i slutet av dagen: tack, gonatt & Kram för idag! Var rädda om er!

10 kommentarer:

  1. Nej det fattar jag inte; varför skulle inte just Ajabaja få rea?

    SvaraRadera
  2. Hej kära Josanne!
    Jag trodde faktiskt att du skämtade så jag va tvungen att gå in på deras webb butik. Snacka om att tappa hakan långt ner till fotknölarna. Lycklig över att jag klickade hem en kofta + en klänning häromdagen. Märkligt mycket märkligt.
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. nantuckets rea på odd molly är oxå borta...

    SvaraRadera
  4. Knepigt det där. Jag fattar nada? Att man inte får rea ut en nyutkommen kollektion visst men eh??
    Miss you!!!!!

    kramar

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vad märkligt men såg nyss att Country Dreams har sin rea kvar.

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  6. Skumt! Verkar ju inte riktigt klokt. Varför skulle just Ajabaja inte få rea. Är ju reor lite varstanns...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Allvarligt!! det var det dummaste jag har hört på länge....:-(
    Kram på dig!
    / Peggy

    SvaraRadera
  8. Helen: helsjukt rent ut sagt… fattar inte vad OM håller på med, de är ju inte de som ”förlorar pengar” på att någon butik rear… Kram!

    Ann-Sofie: jag trodde faktiskt också att det var ett skämt när jag läste det och gjorde som du, kollade i webbutiken. Jag hann ju också reaklicka där så kul att du också hann… Men mycket märkligt är det. Kram!

    Karma: ja då är det ju inte bara AjaBaja men supermärkligt ändå att vissa får rea och inte andra… Kram!

    Lingon: precis… och vintern reade de ju inte bara fall och pre-fall… vi får väl detektiva i det här sen… :o) Kram!

    Eva: jag såg också det och de har fortfarande kvar rea… absolut helmärkligt… Kram!

    Vivvi: eller hur… jag tycker att det reas på rätt så friskt på andra ställen… skumt är ordet. Kram!

    Peggy: eller hur… rent av dunderkorkat… man skulle ju vilja veta vad som ligger bakom… Kram!

    SvaraRadera
  9. Tänkte klicka hem den där klänningen på rean idag och blev riktigt arg när jag såg att de höjt priset igen! Tack för förklaringen här, men snopet är det! Mailade dem innan och får se om vad de svarar...
    Mvh Viveca

    SvaraRadera
  10. Viveca: så jäkla surt, rent ut sagt… Hör gärna av dig igen om du får något svar med en bättre förklaring… Jag kollade runt lite på nätet och hittade faktiskt den här klänningen på rea hos Elsas hem: http://www.elsashem.se/showProductsDetail.asp?id=5462
    Kram!

    SvaraRadera