Powered By Blogger

lördag 5 november 2011

Måste man verkligen ta den till kemtvätten?

Jag och Sanna har en viktig fråga till er som har Odd Molly Drama coat i er ägo:


Hur har ni tvättat den? Enligt tvättrådslappen är det dry clean a la kemtvätt som gäller, punkt. Men måste man verkligen göra det? Någon som har gett den en uppfräschning i vatten, och i så fall hur? Handtvätt, maskin?  

Kanske hur korkade frågor som helst men jag är ganska osugen på kemtvätt och min kappa behöver verkligen få genomgå någonslags rengöringsprocess… och det ganska pronto… Så därför blir jag väldans tacksam för svar från er som vet.

Nu vankas det utflykt för den här familjen. Ja inte katterna men för mig mr Make och phalenérna. Idag lär jag inte glömma mobilen hemma så troligast kommer det lite bilder från den vad det lider. Så nu är ni förvarnade om det… :o) Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Jag tror den är ganska dyr? eller har jag fel? Jag hade inte vågat tvätta den om jag ägde den. Meeeen jag har har tvättat kemtvättsmärkta kläder på 30° handtvättsprogrammet, sedan har jag sytt en större tvättpåse av myggnätstyg för att ytterligare skona plagget. Om det är fläckar på plagget brukar jag förbehandla; flottfläckar med (lite) Yes diskmedel, andra fläckar med galltvål och vita plagg med fläckborttagningsmedel. Det brukar bli hur bra som helst, har aldrig behövt slänga något känsligt plagg. Vet ej om detta hjälpte dig.

    Lycka till, Helena

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Josanne för att du tar upp problemet tvätt av Drama Coat på bordet. Är det INGEN som äger detta plagg och har tvättat ännu? Jag är SÅ sugen på att förpassa min Drama Coat till handtvättsprogrammet men vågar jag??
    //Sanna

    SvaraRadera
  3. Helena: tusen tack snälla för tipsen!!! Jag är sugen på att testa ditt sätt… ska bara samla mod och se om jag verkligen vågar först… för den kostade ju lite och jag älskar den, så kanske är det inte värt att chansa… Hmmm… Kram!

    Sanna: jag undrar detsamma, om verkligen ingen har tvättat den… Jaja, jag kanske också chansar, eller kollar jag kemtvätt… Lovar att hålla dig uppdaterad här om hur det blir. Du får gärna göra detsamma om du kommer till skott före mig… Kram!

    SvaraRadera
  4. Självklart Josanne - får jag veta något om Drama Coats tvätt så är du nästa efter mig själv som får veta. Tusenkramar finaste Josanne, måste tilläga att jag är SÅ glad för din fantastiska blogg, det finns faktiskt inte en enda annan mollybloggerska som bjuder SÅ fantastiskt mycket på sig själv och har en så fantastisk självdistans till livet som du. UNDERBART. TACK.//Sanna

    SvaraRadera