Powered By Blogger

söndag 27 november 2011

Dagens – på väg för att jula till det lite


Det här var den minst blåsskadade bilden vi lyckades få till utanför vårt hus innan vi knallade ut på stan för att jula till det lite. Det gick käpp rätt år helsefyr, eftersom julskyltningen i princip var inställd på grund av stormen. Om nu ryktet stämmer men jag hoppas ändå det för det var en riktig skitmarknad.
Typ fem små bodar och några ynka stånd i hela stan. I alla fall hemifrån oss och norrut.
Någon helsingborgare som hittade mer på annat håll? Och visst brukar det vara mycket mer? De senaste åren har jag befunnit mig på Kap Verde vid den här tiden så därför har jag inte heller besökt julskyltningen de fem senaste gångerna. Och har därför ingen koll så det är därför jag undrar…
Jag tog trots allt lite bilder när jag nu ändå var ute liksom men de får vänta lite eftersom jag istället för att gå igenom dem tänkte dra igång en kombinerad matlagning- och bakningssejour. Men vi ses igen, om ni har tid och lust. Kram!

7 kommentarer:

  1. Åh Vad snyggt! Nu har jag äntligen också en Scarf scarf i royal :)) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, fy vad det blåser idag! Jag hade helt klart hellre firat advent på Kap Verde (eller på något annat varmt ställe...)
    Snygg är du i alla fall, trots blåsten!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja jävlar vad det har stormat i dag! Här har det dessutom ösregnat stora delar av dagen.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. SMHI har utfärdat klass III varning = hålla sig inomhus. Det gör vi! =)

    SvaraRadera
  5. TAck Josanne! Helgen har varit jätte bra och jag hade Berit i ryggen på vägen hem:
    Kram
    Lillis goes odd

    SvaraRadera
  6. Oj vad det blåser nu!!! Ses på lördag! Kramar

    SvaraRadera
  7. Idag verkar stormen ha dragit bort härifrån… verkar för jag har inte varit ute och kollat efter än… Men hoppas… Och hoppas ni också slipper den nu. Ha en bra dag! Kram på er!

    SvaraRadera