Powered By Blogger

tisdag 15 november 2011

Dagens – som har roat sig i bokningsland

När jobbiga saker i verkligheten hopar sig till den grad att de står mig långt upp över öronen så är min spontaninstinkt alltid att fly.
Och jag är (och har alltid varit) expert på att faktiskt också dra iväg när det blir så, fråga min man… för det är en egenhet jag har som han hatar…

Men! Jag försöker jobba på att växa ifrån det… så istället för att kasta mig ut från stan på studs idag så tänkte jag istället efter, planerade och roade mig först därefter i bokningsland…
Det blev, eller snarare blir, en helg i Stockholm i mitten av december!!!

Och ta mig tusan. Det funkade att göra på det sättet också! För nu känns saker genast mindre jobbiga… Bara för att jag har något, bortom byn som Gud nobbade, att se fram emot…
Och i fall ni undrar hur jag ser ut då så är det väl som vanligt, lika sur, fet och jävlig… fast just nu bara på utsidan… vilket ni kan se själva eftersom jag mitt i flyktspånandet ändå kände mig manad att ta denna bild av min stass of today...


… trots att den kombon är uttjatad redan… Hoppas ni har en bra kväll. Kram!

5 kommentarer:

  1. Stockholm! Vad roligt. Och jag åker dit i mitten på nästa vecka!

    Tusen kramar

    SvaraRadera
  2. Jag ska till Stockholm måndag till onsdag nästa vecka, men med jobbet så det blir ingen shopping tror jag. Dock pratade jag och maken om en helg på hotell i Stockholm i december utan barn. Vi är många på flykt till Stockholm ser det ut till.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lingon: fast du åker ju en månad för tidigt… :o( Fast jag ser sååå mycket fram emot bilder eller ”inside information” sen… vet ju vart du bland annat ska… ;o) Kram!

    Hilde: vi kommer dit fredag eftermiddag 16/12 och åker hem söndag kväll 18/11. Skulle ni råka boka samtidigt så hade det varit superskoj om du hojtar, en snabbträff hade ju varit sååå kul! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag ska absolut hojta till om vi är där samma helg som er:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh lyllos er! Jag är typ alltid på flykt till Stockholm =)
    *Kan* vara så att vi är där- beror på mitt schema och om sambons jobb tänkte bjuda med mig.
    Oavsett så är vi i din skithåla den 26/11 när det blir skivsignering i en skivaffär nära dig.
    För nu banne mig ska barnet sammanföras med den du inte känner. Eftersom Hörby kommun sabbade sist ;)

    SvaraRadera