Powered By Blogger

måndag 28 november 2011

Bakning pågår…

… och inte bakning av vad som helst utan av något av det absolut godaste jag vet i kakväg, eller om man kanske ska kalla det efterrätt… hmmm, det kan nog passera som både och… Det är i alla fall bland annat de här ingredienserna…


… som är framsläpade och ska omvandlas till… ja vad då, någon som vill gissa? :o) Svaret kommer lite senare för jag tänkte bara fixa själva hopblandandet nu och sedan grädda den lite senare i eftermiddag eller framåt kvällen snarare. För däremellan står det utetur på programmet.
Hoppas ni har en bra dag. Var rädda om er själva och varandra! Kram för nu!

9 kommentarer:

  1. Det ser spännande ut! Risgrynsgröt och saffran som ska bli en kaka..hmmm..kanske extra smaskiga lussebullar? Nä men någon smaskigt blir det! Kramar

    SvaraRadera
  2. What what what????? undrar den här matlagningsnovisen som måste ta en paus i jobbandet pga hysteriska samtal och överfullt skrivbord :o)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Saffran och mjöl ja, men risgrynsgröt?
    Fast jag gissar på nåt lussebulleaktigt =)

    SvaraRadera
  4. Har inte den blekaste! Väntar med spänning:) kram

    SvaraRadera
  5. Åh det måste vara någonslags ostkaka/ugnspannkaka med saffran,gröten, ägg och socker i. Verkar smaskigt./Mimmi

    SvaraRadera
  6. Hmmm, gissar på Saffranspannkaka. Vad sugen jag blev nu ;)

    SvaraRadera
  7. Japp, saffranspannkaka!
    Har aldrig testat men det låter gott! Dock äter jag inte risgrynsgröt...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Japp saffranspannkaka it is! Fast det smakar inte risgrynsgröt fröken Abbe för det äter inte jag heller.
    Massa Kram på er allihop!

    SvaraRadera