Powered By Blogger

måndag 7 november 2011

Varför Lenas katthem? Jo för en som fyller halvåret idag!

Jag har fått frågan ett par gånger, om varför jag valde just Lenas katthem att hålla auktion för, eftersom det finns så många andra entusiaster inom samma sfär. Svaret är att det inte var ett val. Utan auktionen föddes i min skalle just på grund av Lenas katthem.

För utan Lenas beundransvärda och otroliga engagemang hade jag inte haft yrbollen Muffin Rubin i mitt liv.
Älskade lilla tokiga rödtoppen som faktiskt fyller ett halvår idag, och därför får stoltsera på en trippel med bilder här, alla tagna under de senaste dagarna:
 

På det tre platser hon går att finna för det allra mesta: i sin korg i mitt knä eller på datorn så fort jag vänder ryggen till eftersom hon vet att hon inte får vara där…

Hon föddes på Lenas katthem. Tre gravida honor blev upphämtade från ett koloniområde och fick flytta dit. Och alla födde sina kattbebisar samma dag… fatta med kattungar att hålla reda på …
Muffin var en av dem. Så om det inte hade varit för Lena så hade hon varit en uteliggarkatt idag. Tillsammans med sina syskon. Fatta med kattungar de hade producerat under sin livstid. Kattungar som i sin tur också hade fått växa upp utan hem, och antingen dött av svält, kyla och sjukdomar. Eller satt ännu fler katter till livet. Som gått samma öde till mötes… Fast i ett betydligt större antal…

Och vad jag vill ha sagt med det är att om alla som skaffar katt hade tagit ansvar för sina djur och behandlat dem med respekt så hade sådana underbara människor som Lena inte behövt lägga så mycket tid och engagemang på att rycka ut och lägga själ och pengar på det andra skiter i.
Men tyvärr är det inte så och därför ville jag försöka hjälpa, i alla fall lite. Kram!

2 kommentarer:

  1. Grattis till halvtåringen! Vilken supergoding som nu fått ett alldeles underbart kattliv!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hon är bara så himla fin - grattis på halvårsdagen!
    Kram

    SvaraRadera