Powered By Blogger

fredag 18 november 2011

Ändrar man sig med det ena kan man ändra sig med annat

Egentligen är det en skitgrej och därför löjligt att hålla på och gnälla över. Men om en Traderasäljare skriver att hon ska skicka med DHL och man, lite snällt sådär, önskar ett av deras utlämningsställen, men sedan istället väljer att låta Schenker ta över transportruljansen så paketet hamnar i jäkla obygden, som vanligt… så blir jag ändå löjligt gnällig… Och sur. Och faktiskt även en smula…


… eftersom hon överhuvudtaget inte har brytt sig om att meddela att hon har tvärvänt i leveransfrågan. Utan det bara kommer ett mail från Schenker om att paketet finns att hämta… längst bort i stan. Så det är vad jag bland annat ska roa mig med idag, att transportera mig kilometervis bort, förbi alla utlämningsställen runt hörnet… :o(

Men! Om man ska se det från den ljusa sidan så pratar vi om en finfin Molly, ninjad av mr Make till ett ännu finfinare pris… Om hon inte har skickat en gammal Lindextrasa istället… För jag litar inte på folk som håller på och dribblar på det här sättet. Ändrar man sig med det ena så kan man säkert ändra sig med lite annat också … ;o) Fortsättning följer… Hoppas ni har en bra dag. Kram för nu!

4 kommentarer:

  1. Håller med!

    Jag har också blivit lovad frakt med DHL och betalat för det. Sedan har säljaren skickat med det billigare Schenker och paketet tar typ en vecka att få fram istället för 1-2 dygn. Dålig stil!

    SvaraRadera
  2. eller om man betalar några kronor extra för att få Schenker (för det spårbara) och hon ändå skickar med posten utan möjlighet att spåra det. Grrr! Ibland är tradera riktigt irriterande

    SvaraRadera
  3. Ja man kan ju i alla fall fråga köparen om det ställer till problem; som i ditt fall.
    Har man ingen bil är det ju hopplöst att ta sig till utkanterna av din stad.
    Tummen ner för sånt.

    SvaraRadera
  4. Äppelträdet: jag fick visserligen betala mindre porto än vad det stod i auktionen så det var ju ”schysst” men att det kommer långt åt helvete är skitstörigt! Absolut skitdålig stil när man får betala mer dessutom! Kram!

    Anna: jag har varit med om att ha betalat för rek men fått det som vanligt, så det är väl typ som vad du råkat ut för… så jäkla sniket, på småpengar… Grrr! Kram!

    Helen: det går ju buss dit hyfsat ofta men så jäkla onödigt bara när det finns ett Schenkerställe på 5 minuters gångavstånd… :o( Kram!

    SvaraRadera