Powered By Blogger

lördag 21 maj 2011

Dagens – trött, sunkig & motarbetad av la famiglia

Förutom ett par kortare vovvenader i närområdet så har jag mest bara skrotat runt i hemmets lugna vrå idag. Är svintrött efter att ha varit vaken halva natten och ändå, ytterst ofrivilligt, ha slagit upp ögonen okristligt tidigt. Och sedan, inte ens för allt smör i Småland, som jag faktiskt var villig att ge, kunnat somna om igen. Och därför går även min stass of today helt i überslapphetens tecken:


Det fick bli en huvudkapad variant eftersom håret är såväl ordentligt slokörat som ungefär lika skitigt som en hel soptipp. Det gäller ju att passa på att sunka ordentligt när man är ensam hemma... :o) Vilket inte är helt sant eftersom djuren ju också finns här.
Och gärna motarbetar de sysslor som jag trots allt har orkat och känt för att ta mig för. Som att packa upp det sista ur resväskan... joråsåatt, det var ju lätt...


Nu ska jag i alla fall fixa till någonslags käk. Det lutar åt att grilla lite vegetariska filéer och kasta i en näve pommes i fritösen. Kanske svänga ihop lite hollandaisesås till det. Lagom nyttigt och bra lördagskvällen till ära. Hoppas ni har det bra. Och är rädda om både er själva och varandra. Peace and Love!

2 kommentarer:

  1. Haha vovvenader :-D
    Vill också ha en sådan sötis :-)

    Trevlig grillkväll :-)

    kram

    SvaraRadera
  2. Hoffsan: håll koll på Tradera för hon finns till salu där ibland, när hon jävlas lite too much... ;o) Kram!

    SvaraRadera