Powered By Blogger

fredag 6 maj 2011

Fotoutmaning – Dag 5: i bokhyllan

I min bokhylla finns... och favoriten är... Som jag avslöjade redan igår så har jag ingen bokhylla. Jag har istället böcker i alla tänkbara och otänkbara skrymslen och vrår. Och precis lika spridda är de vad gäller innehåll. För det dräller av en salig blandning av allt från kokböcker helst och mest vegetariska, fotoböcker, journalistisk litteratur, poesi, hund- och kattböcker (som man ska ha om man vill framstå som en bra och fin matte...), resböcker, andra faktarelaterade verk...


Fast det jag har allra mest av är pocketböcker. Romaner, deckare, biografier, chicklit, kriminalromaner, feelgoodböcker, skräplitteratur... Verklighetsbaserat tillhör toppfavoriterna. Jag älskar att läsa! Har alltid gjort. Men sedan den där förbannade utbrändheten trängde sig på så har jag kopiöst svårt att koncentrera mig på text någon längre stund. Fast jag köper pockets ändå, därav att jag har samlat på mig en bra hög med ännu olästa sådana. Bland annat dessa här:


Sedan skulle man lyfta fram en favorit också... hur svårt är inte det då... Så jag kör mina egna regler och väljer ut två av mina ganska många pärmförsedda ögonstenar istället för en enda. Och då blir de dessa som hamnar i rampljuset:


Eldvatten av bland annat Albert Wiking och Heja Världen av Bo Hansson. Jag hade tänkt berätta lite om böckerna också men eftersom jag och mr Make har fastnat i ett städrace så gäller det att ta tillvara på tiden till det eftersom de rycken är grymt sällsynta här... Hoppas ni har en bra fredagskväll! Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Jag älskar Bob Hansson! Han är så bra och så snygg! Jag har några böcker av honom men den här har jag aldrig sett, när kom den ut, är den ny? Undrar Lina

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen några böckerna du har. Svensk maffia gillade jag! Klart du måste läsa Lemmys bok! Karln är ett unikum:) Ha en fin lördag gumman! Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med böcker som ligger huller om buller! Lyckligtvis har jag, och kan jag läsa fast jag det var och är tufft..men bara deckare (annars läser jag annat). Deckare fungerar antagligen för att de är så "fyrkantiga". Vem är mördaren liksom och full fart framåt ger inte så mycket utrymme till andra tankar. Men vi fungerar olika. Skönt med ett städryck! Kramar

    SvaraRadera
  4. Härligt att se dina böcker!
    Men snart vill jag ju se dig live..:-)
    kramar!

    SvaraRadera
  5. Lina: nej den är inte nu, tvärtom, det är hans första bok, kom ut 1998. Hoppas du hittar den någonstans. Kram!

    Linda: japp, den står på inköpslistan över böcker att införskaffa nu. :o) Kram!

    Odd me: håller med dig om deckare, de är enklast att läsa för mig också just nu. Kram!

    Lingon: detsamma vännen, saknar dig massor. :o) Kram!

    SvaraRadera