Powered By Blogger

onsdag 4 maj 2011

Fotoutmaning – Dag 3: mest uppskattat

Dagens åliggande inom fotoutmaningens ramar är att flasha sin åsikt under rubriken ”En helt vanlig dag uppskattar jag mest...” Och även om jag har tänkt och tänkt  bara för att komma på något lite roligare, så blir det faktiskt ändå så att mitt val faller på det som ploppade upp i skallen så fort jag såg uppdraget:     


La Famiglia. Med mr Make i mitten och runt honom våra hundar och katter, som av fototekniska/ slagsmålstekniska skäl här enbart får bli representerade av en av varje sort, hund Ajax och katt Smilla. För helt ärligt är det så att utan dem så hade allt annat som jag också uppskattar varit ganska menlöst. Och jag värderar faktiskt en hel del i mitt liv ganska högt.
Tagen på sängen av livets jävligaste sidor ett par gånger har fått mig att uppskatta mycket mellan stort och litet. Allt från en kopp kaffe i lugn och ro på morgonen, en nysvabbat golv och en hastig titt på mina Mollysar till underbara vänner, er som läser här, mat i kylen och att jag trots allt lever...

Haha... det blev visst lite högtravande där... men ni fattar vad jag menar, tror jag... Alltså: utan la famiglia hade allt det där och lite till inte varit värt riktigt lika mycket för mig... Typ... Hoppas ni får en riktigt bra dag därute. Kram för nu!

9 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar för jag säger samma.
    Men eftersom mina inte vill vara med på bild i bloggen så får jag göra på ett annat sätt. =)
    Ja vad vore livet utan våra respektive och barn (ja jag räknar faktiskt djuren som barn)
    och jag tänker som så att det är de där smällarna som fått oss att uppskatta de små sakerna i livet.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Instämmer! Utan sin familj så skulle alla dessa andra saker inte vara lika värdefulla. Kram!

    SvaraRadera
  3. Detta var det Bästa!!:) För av allt man har så är La familia det mest uppskattade av allt..kläder å allt annat är ju bara lite attiraljer i det stora Men detta är det viktiga:)
    Bäst Bäst Bäst
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Åhh ja precis - great minds think alike!

    Det var precis min tanke tidigt i morse men familjen var inte så sugna på att kliva upp vid sex för familjefoto ;)

    (jamen det är så sjukt - jag ser ett dollartecken istället för stjärnan här hos dig.. undrar om det är någon som vill säga mig något)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. spammar... hupp-idag blev det en stjärna

    SvaraRadera
  6. Thank yor darlings för kommentarer som jag la tant glad! Massa Kram till er!

    SvaraRadera
  7. Förstår precis, vad vore man liksom utan de nära och kära? Urfin bild!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Sötis, håller precis med:-))

    Ska vi ta en skål på det??

    Puss snygging

    SvaraRadera