Powered By Blogger

tisdag 3 maj 2011

Fotoutmaning – Dag 2: i handväskan

I min lite större väska finns hur mycket skräp som helst. Skrynkliga lappar med telefonnummer, kvitton, inköpslistor, godispapper, och framförallt en hel hop med hundbajspåsar som dock INTE är begagnade, ifall ni undrar... :o) Men eftersom jag byter väska ibland så får detta, till största del, helt onödiga innehåll stanna hemma lite då och då. Det som däremot alltid följer med mig överallt är:


Plånbok av övergigantiskt mått, som jag mest har för att jag älskar den och inte för att jag har stålar att fylla den med
Nycklar i fetaste senilbandet jag kunde hitta eftersom nycklarna annars har en löjlig tendens att försvinna i vilken väska jag än har
Lip butter från Body Shop som jag är beroende av till den grad att jag snudd på får grav ångest om jag har glömt att få med det
Cigaretter och tändare, japp, jag är en sådan där äcklig rökare, fast för att kompensera det lite så försöker jag alltid att ha fina Zippo-tändare
Läkerolask som ofta innehåller en blandning av Läkerol och Fishermanns, och är starkt kopplat till cigaretterna, eftersom tabletterna ofta får fungera som stinksläckare
Pennor, ett litet gäng för säkerhet skull, en kvarleva från mitt liv som journalist, blocket som jag tidigare också släpade runt på har dock blivit avpolletterat. Ser att jag har kvar några pennor med mitt forna jobbs logga så snart dimper det väl in en räkning på dem eller en polisanmälan för stöld i brevlådan
Mobiltelefonen, sist men absolut inte minst eftersom den även fungerar som kamera i tid och otid, bilder som oftast hamnar här

Och roligare än så blir det inte för jag hittade tyvärr inga bortglömda hemligheter bland väskinnehållet... så jag säger istället tack och hej för nu. See you! Kram!

6 kommentarer:

  1. Ja läppbalsam klarar jag mig heller inte utan! Min väska var ovanligt utsorterad eftersom jag nyss bytt till "Josanne" väskan :) och i den får det inte plats så mycket..har också en bautastor plånbok och dessutom stora gosedjur på mina nyckel knippor sen får man trycka ner resten :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du, tänk vad vi släpar runt på! Fast allting känns ju väldigt nödvändigt..eller hur!!? Tänker ofta jag skall skärpa mig o minska innehållet, tycks vara svårt..
    Klä på dig rejält om du inte redan märkt av bittra kylan med snö i luften..
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. En penna skulle jag stoppa ner i röran, har aldrig nån när det behövs....Kram!

    SvaraRadera
  4. Det ser ut till att vi har mycket samma saker i väskan, dock har jag lite mer "skit" i min:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. haha, ja, vi hade väl ganska snarlikt innehåll bara att jag har snus istället för cigg och så hade jag min telefon och fotade med så den kunde inte vara med på bild;-))

    kram läckerbiten

    SvaraRadera
  6. Inga karlar som tagit upp den kastade handsken? ;) Jag har tom två handväskor, fattar inte att kvinnor tycks ha monopol på en sådan otroligt användbar grej. Mr Make? =)

    SvaraRadera